Fietsers met mondkapje voor tram GVB

Door deze factoren blijven mensen meer lopen en fietsen na COVID

Foto: Inge

Tijdens de coronacrisis werd het voornemen om meer mensen aan het lopen en fietsen te krijgen werkelijkheid. Nu veel regels weer worden losgelaten ligt echter een terugkeer naar oud gedrag op de loer. De vraag is dus: zijn er gedragsfactoren die deze verandering in gedrag kunnen bestendigen of zelfs uitbreiden?

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge Jacobs is vaste redacteur voor VerkeersNet en schrijft daarnaast voor verschillende andere vakbladen van Promedia Group, zoals OVPro.nl en TaxiPro.nl.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Door deze factoren blijven mensen meer lopen en fietsen na COVID - VerkeersNet
Fietsers met mondkapje voor tram GVB

Door deze factoren blijven mensen meer lopen en fietsen na COVID

Foto: Inge

Tijdens de coronacrisis werd het voornemen om meer mensen aan het lopen en fietsen te krijgen werkelijkheid. Nu veel regels weer worden losgelaten ligt echter een terugkeer naar oud gedrag op de loer. De vraag is dus: zijn er gedragsfactoren die deze verandering in gedrag kunnen bestendigen of zelfs uitbreiden?

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge Jacobs is vaste redacteur voor VerkeersNet en schrijft daarnaast voor verschillende andere vakbladen van Promedia Group, zoals OVPro.nl en TaxiPro.nl.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.