File Tilburg
Kilometerheffing

‘Rekeningrijden kan leiden tot driehonderdduizend extra auto’s’

De invoering van rekeningrijden zou leiden tot meer auto's. GijsFrankenTK / Creative Commons, 2020

Door de invoering van rekeningrijden komen er honderdduizenden auto’s in Nederland bij. De kilometerheffing maakt auto’s namelijk een stuk goedkoper voor mensen die weinig rijden. Veelrijders zijn met de taks juist duurder uit en dan schieten de tarieven na de invoering van rekeningrijden waarschijnlijk ook nog flink omhoog.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marloes Kanselaar

Marloes Kanselaar is vaste redacteur voor VerkeersNet en werkt nauw samen met de redacteuren van OVPro.nl en TaxiPro.nl. Na een studie Journalistiek werkte ze voor het AD/Rotterdams Dagblad en deed ze commerciële schrijfervaring op bij webwinkel Coolblue. Een Rotterdamse in hart en nieren, die de lezer van VerkeersNet graag op de hoogte houdt van alle ontwikkelingen in de verkeers-en mobiliteitswereld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

'Rekeningrijden kan leiden tot driehonderdduizend extra auto's' - VerkeersNet
File Tilburg
Kilometerheffing

‘Rekeningrijden kan leiden tot driehonderdduizend extra auto’s’

De invoering van rekeningrijden zou leiden tot meer auto's. GijsFrankenTK / Creative Commons, 2020

Door de invoering van rekeningrijden komen er honderdduizenden auto’s in Nederland bij. De kilometerheffing maakt auto’s namelijk een stuk goedkoper voor mensen die weinig rijden. Veelrijders zijn met de taks juist duurder uit en dan schieten de tarieven na de invoering van rekeningrijden waarschijnlijk ook nog flink omhoog.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marloes Kanselaar

Marloes Kanselaar is vaste redacteur voor VerkeersNet en werkt nauw samen met de redacteuren van OVPro.nl en TaxiPro.nl. Na een studie Journalistiek werkte ze voor het AD/Rotterdams Dagblad en deed ze commerciële schrijfervaring op bij webwinkel Coolblue. Een Rotterdamse in hart en nieren, die de lezer van VerkeersNet graag op de hoogte houdt van alle ontwikkelingen in de verkeers-en mobiliteitswereld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.