reisapps
Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid

Mobiliteitsapps nog weinig ingezet voor beïnvloeden reisgedrag

In mobiliteitsapps worden nog weinig technieken toegepast om gebruikers te verleiden een andere manier van reizen te laten kiezen.Dariusz Sankowski via Pixabay

Mobiliteitsapps zoals 9292ov, NS of ANWB, felyx en Gaiyo zijn er in de basis om reizigers reisassistentie te bieden. Maar gebruikers kunnen wel degelijk ‘digitaal verleid’ worden om hun reisgedrag aan te passen. Bijvoorbeeld via kortingen, acties en icoontjes. In mobiliteitsapps blijken deze verleidingstechnieken echter weinig toegepast te worden. Tot deze conclusie komen onderzoekers van het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM) in een studie naar het online beïnvloeden van het reisgedrag.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marloes Kanselaar

Marloes Kanselaar is vaste redacteur voor VerkeersNet en werkt nauw samen met de redacteuren van OVPro.nl en TaxiPro.nl. Na een studie Journalistiek werkte ze voor het AD/Rotterdams Dagblad en deed ze commerciële schrijfervaring op bij webwinkel Coolblue. Een Rotterdamse in hart en nieren, die de lezer van VerkeersNet graag op de hoogte houdt van alle ontwikkelingen in de verkeers-en mobiliteitswereld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Mobiliteitsapps nog weinig ingezet voor beïnvloeden reisgedrag - VerkeersNet
reisapps
Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid

Mobiliteitsapps nog weinig ingezet voor beïnvloeden reisgedrag

In mobiliteitsapps worden nog weinig technieken toegepast om gebruikers te verleiden een andere manier van reizen te laten kiezen.Dariusz Sankowski via Pixabay

Mobiliteitsapps zoals 9292ov, NS of ANWB, felyx en Gaiyo zijn er in de basis om reizigers reisassistentie te bieden. Maar gebruikers kunnen wel degelijk ‘digitaal verleid’ worden om hun reisgedrag aan te passen. Bijvoorbeeld via kortingen, acties en icoontjes. In mobiliteitsapps blijken deze verleidingstechnieken echter weinig toegepast te worden. Tot deze conclusie komen onderzoekers van het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM) in een studie naar het online beïnvloeden van het reisgedrag.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marloes Kanselaar

Marloes Kanselaar is vaste redacteur voor VerkeersNet en werkt nauw samen met de redacteuren van OVPro.nl en TaxiPro.nl. Na een studie Journalistiek werkte ze voor het AD/Rotterdams Dagblad en deed ze commerciële schrijfervaring op bij webwinkel Coolblue. Een Rotterdamse in hart en nieren, die de lezer van VerkeersNet graag op de hoogte houdt van alle ontwikkelingen in de verkeers-en mobiliteitswereld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.