GOW30 Rotterdam
Onderzoek BIG'R

Rotterdammers betwijfelen vooral of ánderen zich aan 30 km/u houden

De Walenburgerweg is sinds eind vorig jaar aangepast naar een 30 km-weg. Promedia / Sander van Vliet

Hoewel ruim zestig procent van de Rotterdammers een stadsbrede invoering van 30 km-zones ondersteunt en zegt zich aan de snelheidslimiet te gaan houden, gelooft maar liefst 84 procent van de respondenten niet dat anderen dat wel doen. Dit blijkt uit gedragsonderzoek van Behavioural Insight Group Rotterdam (BIG’R) naar 30 km-zones, in opdracht van de gemeente Rotterdam. Naast dit opvallende resultaat biedt het onderzoek nog meer inzichten die helpen beleidsmakers gerichte gedragsinterventies in te zetten.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marloes Kanselaar

Marloes Kanselaar is vaste redacteur voor VerkeersNet en werkt nauw samen met de redacteuren van OVPro.nl en TaxiPro.nl. Na een studie Journalistiek werkte ze voor het AD/Rotterdams Dagblad en deed ze commerciële schrijfervaring op bij webwinkel Coolblue. Een Rotterdamse in hart en nieren, die de lezer van VerkeersNet graag op de hoogte houdt van alle ontwikkelingen in de verkeers-en mobiliteitswereld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Rotterdammers betwijfelen vooral of ánderen zich aan 30 km/u houden - VerkeersNet
GOW30 Rotterdam
Onderzoek BIG'R

Rotterdammers betwijfelen vooral of ánderen zich aan 30 km/u houden

De Walenburgerweg is sinds eind vorig jaar aangepast naar een 30 km-weg. Promedia / Sander van Vliet

Hoewel ruim zestig procent van de Rotterdammers een stadsbrede invoering van 30 km-zones ondersteunt en zegt zich aan de snelheidslimiet te gaan houden, gelooft maar liefst 84 procent van de respondenten niet dat anderen dat wel doen. Dit blijkt uit gedragsonderzoek van Behavioural Insight Group Rotterdam (BIG’R) naar 30 km-zones, in opdracht van de gemeente Rotterdam. Naast dit opvallende resultaat biedt het onderzoek nog meer inzichten die helpen beleidsmakers gerichte gedragsinterventies in te zetten.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marloes Kanselaar

Marloes Kanselaar is vaste redacteur voor VerkeersNet en werkt nauw samen met de redacteuren van OVPro.nl en TaxiPro.nl. Na een studie Journalistiek werkte ze voor het AD/Rotterdams Dagblad en deed ze commerciële schrijfervaring op bij webwinkel Coolblue. Een Rotterdamse in hart en nieren, die de lezer van VerkeersNet graag op de hoogte houdt van alle ontwikkelingen in de verkeers-en mobiliteitswereld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.