Beeld: een omgevallen deelscooter in Zwolle
Deelmobiliteit

Zwolle worstelt met scooter-exodus, aanbieders willen geld zien

Volgens het gemeentebestuur heerst er in Zwolle een 'negatief sentiment' over de deelscooters ANP / Hollandse Hoogte Venema Media

Deelmobiliteit komt maar niet van de grond in Zwolle. Slechts weinig inwoners maken gebruik van het scooteraanbod en het regent klachten over parkeeroverlast. Gevolg: drie van de vijf bedrijven die in 2022 een vergunning kregen, hebben zich al teruggetrokken. Het gemeentebestuur heeft een plan opgesteld dat deelmobiliteit een zetje in de rug moet geven. Aanbieders willen echter in de eerste plaats subsidies zien.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Laura Houtenbrink

1 reactie op “Zwolle worstelt met scooter-exodus, aanbieders willen geld zien”

ReindeR Rustema|30.01.24|12:57

Die zin over die buslijn slaat de spijker op z’n kop. Deelscooters zijn perfect om te kannibaliseren op goede openbaar vervoer-verbindingen. Die worden daardoor (nog) minder rendabel. Ze zijn helemaal niet goed als oplossing voor buitengebieden met slecht ov. Dat staat ook letterlijk in het rapport van de gemeente Amsterdam over deelmobiliteit. De aanbieders willen graag in De Pijp verhuren maar niet in de uithoeken van Nieuw-West…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Zwolle worstelt met scooter-exodus, aanbieders willen geld zien - VerkeersNet
Beeld: een omgevallen deelscooter in Zwolle
Deelmobiliteit

Zwolle worstelt met scooter-exodus, aanbieders willen geld zien

Volgens het gemeentebestuur heerst er in Zwolle een 'negatief sentiment' over de deelscooters ANP / Hollandse Hoogte Venema Media

Deelmobiliteit komt maar niet van de grond in Zwolle. Slechts weinig inwoners maken gebruik van het scooteraanbod en het regent klachten over parkeeroverlast. Gevolg: drie van de vijf bedrijven die in 2022 een vergunning kregen, hebben zich al teruggetrokken. Het gemeentebestuur heeft een plan opgesteld dat deelmobiliteit een zetje in de rug moet geven. Aanbieders willen echter in de eerste plaats subsidies zien.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Laura Houtenbrink

1 reactie op “Zwolle worstelt met scooter-exodus, aanbieders willen geld zien”

ReindeR Rustema|30.01.24|12:57

Die zin over die buslijn slaat de spijker op z’n kop. Deelscooters zijn perfect om te kannibaliseren op goede openbaar vervoer-verbindingen. Die worden daardoor (nog) minder rendabel. Ze zijn helemaal niet goed als oplossing voor buitengebieden met slecht ov. Dat staat ook letterlijk in het rapport van de gemeente Amsterdam over deelmobiliteit. De aanbieders willen graag in De Pijp verhuren maar niet in de uithoeken van Nieuw-West…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.