Game helpt reiziger bij keuze vervoermiddel

gameMaastricht Bereikbaar wil forenzen en bezoekers van de stad helpen om te kiezen voor slimme en duurzame reisoplossingen. Met de nieuwe campagne Komop! Kies slim! kunnen forenzen via een game testen wat voor hen de ideale manier van reizen is.

Na afloop van het spel krijgen ze tips, een persoonlijk reisadvies en de mogelijkheid gebruik te maken van een probeeraanbod van Maastricht Bereikbaar.

De campagne is bedoeld voor werknemers van bij Maastricht Bereikbaar aangesloten bedrijven. In de eerste fase van de campagne doen de volgende werkgevers mee: UM, Mercedes-Benz CAC, Vodafone, Gemeente Maastricht en Provincie Limburg.

Medewerkers van deze organisaties kunnen de game spelen. Vanaf juni zullen ook onder anderen MUMC+, Zuyd Hogeschool en MTB gaan deelnemen.

De Komop! game is in het Nederlands en Engels te spelen en bestaat uit vijf levels, die in moeilijkheidsgraad toenemen. De speler moet ervoor zorgen dat de digitale werknemer in het spel op tijd op zijn werk in Maastricht aankomt. Obstakels onderweg zijn van invloed op de score en bepalen of de locatie op tijd wordt bereikt.

De speler kan zich op vijf manieren voortbewegen: lopen, fietsen, e-bike, auto en openbaar vervoer. Aan het eind van ieder level worden de prestaties getoond, uitgedrukt in tijd, geld, gezondheid en milieuvriendelijkheid. Na het vijfde level komt een eindscherm in beeld, waar de speler zijn score per level kan bekijken. Ook de hoogste scores van andere spelers zijn daar zichtbaar. Het hele spel is in 1-3 minuten uit te spelen.

Na afloop van de game krijgt de speler een infographic te zien met een gameprofiel (potential, slimme reiziger of car addict) en een persoonlijk reisadvies op basis van zijn gegevens. Het reisadvies verwijst de deelnemer ook naar het probeeraanbod van Maastricht Bereikbaar. Zo kunnen fietsers gebruik maken van de kortingsactie voor e-bike of fiets, een week gratis een e-bike proberen of meedoen aan Burn Fat Not Fuel.

Een automobilist die overweegt om over te stappen naar het OV, mag vier weken gratis de trein of bus proberen en krijgt daarna een startaanbod met o.a een korting van 25% op een jaarabonnement van Veolia

 

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.