De nieuwe forens heet Hopper

hopperDe helft de Nederlanders staat positief tegenover flexreizen. Een kwart van alle Nederlanders zou de auto wel vaker willen laten staan. Tegelijkertijd reist 64% het liefst met de auto en is eigen autobezit voor 70% van de Nederlanders vanzelfsprekend.

Dit blijkt uit een onderzoek van Natuur & Milieu, uitgevoerd door onderzoeksbureau Panelwizard.

Aanleiding van het onderzoek is de start van de Hoppercampagne, een initiatief van Natuur & Milieu, in samenwerking met het Ministerie van Infrastructuur & Milieu, Gazelle, KPN, XXImo en Go About.

De Hoppercampagne is bedoeld om Nederlanders slimmer te laten reizen. Een Hopper denkt volgens de definitie van Natuur & Milieu verder dan zijn eigen auto en de trein. Pakt net zo makkelijk ‘n deelauto, fiets of taxi. Werkt op kantoor, thuis of onderweg. Een Hopper kiest gewoon wat handig is, prettig of snel. De campagne laat zien dat slim reizen heel gewoon en gemakkelijk is.

Volgens Natuur & Milieu staat 51% van de respondenten positief ten opzichte van het Hopper-concept; 11% voelt zich al (helemaal of deels) Hopper, 31% vindt het Hopper-concept aansprekend.

Voor wie de auto vaker wil laten staan, blijkt de elektrische fiets een prima alternatief. 79% van de elektrische-fietsenbezitters wil nooit meer anders. 87% van de reizigers die een auto én een elektrische fiets bezitten, vindt de elektrische fiets een prima alternatief. 60% pakt de auto minder vaak.

Op de website ikbenhopper.nl is te zien hoe je zo slim mogelijk vanuit jouw huis of werkplek kunt reizen. Wie zijn locatie invult op de website krijgt direct een overzicht met alle Hoppermogelijkheden in zijn omgeving: alle deelauto’s, flexwerkplekken, (OV-)fietsverhuur en –stallingen, OV-haltes en stations, P&R-locaties en oplaadpunten. Het bijzondere van deze website is dat alle reismogelijkheden op één plek te vinden zijn.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve jaaraanbieding: € 7,50 i.p.v. € 10,50. 

Bekijk de aanbieding

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.