Den Haag spits kruising verkeerslichten BEELD IenW, Tineke Dijkstra Fotografie

‘Verkeerskundige simulaties kunnen effectiever ingezet worden’

Is een hybride verkeerskundige simulatie de toekomst? Dat is een van de vragen waarop antwoord wordt gegeven tijdens de online infosessie over hybride simulaties in PTV Vissim. Tijdens deze sessie bespreken experts Robin Huizenga, Wouter Moerland en Wim van der Hoeven de voordelen en ontwikkelingen rondom hybride simulaties.

Volgens PTV kunnen verkeerskundige simulaties in Nederland en België effectiever ingezet worden. Er wordt nog te veel microscopisch gesimuleerd. Hoe kun je dit effectiever maken? Door hybride simuleren kan op meso-niveau gesimuleerd worden, wanneer globale analyses voldoende zijn, en op microniveau (voertuigniveau) gesimuleerd worden wanneer detail-analyses gewenst zijn .

Infosessie

Dit wordt uitgebreid besproken in de infosessie op 10 december van 11.00 tot 12.00 uur. De sessie is gratis te beluisteren en deelnemers worden aangespoord om pro-actief deel te nemen, zodat er een open en interactieve sessie ontstaat. Inschrijvers en deelnemers krijgen achteraf een opname van de infosessie toegestuurd.

Tijdens de sessie komen zowel de voordelen als de valkuilen van hybride simulaties aan bod. De ins en outs worden uitgebreid besproken door Wim van de Hoeven van Sweco. Daarna gaat hij samen met Robin Huizenga, Business Manager Mobility bij softwareontwikkelaar PTV Group, en Wouter Moerland, Expert Mobility bij PTV Group, in op de toekomst van hybride simulaties.

Auteur: Inge Jacobs

Inge Jacobs is vaste redacteur voor VerkeersNet en schrijft daarnaast voor verschillende andere vakbladen van Promedia Group, zoals OVPro.nl en TaxiPro.nl.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.