Signalering 30 km/u, zebrapad, weg

‘Weg moet juiste gedrag van weggebruiker uitlokken’

30 km/u moet volgens VVN de norm worden binnen de bebouwde kom. Foto: IJ

De Verkeersveiligheidscoalitie vraagt het nieuwe kabinet om de wegen veiliger in te richten, om zo het hoge aantal verkeersdoden en -slachtoffers in Nederland aan te pakken. Daarbij gaat het vooral om een veilig ontwerp én goede aanleg. Hoe ziet een veilig ontworpen en aangelegde weg eruit? Self explaining roads kunnen bijdragen aan meer verkeersveiligheid, gelooft Jan Theeuwes van de Vrije Universiteit Amsterdam.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start actieabonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

'Weg moet juiste gedrag van weggebruiker uitlokken' - VerkeersNet
Signalering 30 km/u, zebrapad, weg

‘Weg moet juiste gedrag van weggebruiker uitlokken’

30 km/u moet volgens VVN de norm worden binnen de bebouwde kom. Foto: IJ

De Verkeersveiligheidscoalitie vraagt het nieuwe kabinet om de wegen veiliger in te richten, om zo het hoge aantal verkeersdoden en -slachtoffers in Nederland aan te pakken. Daarbij gaat het vooral om een veilig ontwerp én goede aanleg. Hoe ziet een veilig ontworpen en aangelegde weg eruit? Self explaining roads kunnen bijdragen aan meer verkeersveiligheid, gelooft Jan Theeuwes van de Vrije Universiteit Amsterdam.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.