Opgevoerde en aangepaste voertuigen vaak oorzaak verkeerslawaai

Knaluitlaten, snel optrekken en hoge toerentallen. Dat zijn de meest voorkomende oorzaken van lawaai op verschillende plekken in Amsterdam, zo wijst een studie van TNO volgens de gemeente uit. De overlast wordt relatief vaak veroorzaakt door jonge voertuigen, en het zijn niet zelden doelbewuste aanpassingen aan motorfietsen en auto’s die lawaai maken.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge Jacobs is vaste redacteur voor VerkeersNet en schrijft daarnaast voor verschillende andere vakbladen van Promedia Group, zoals OVPro.nl en TaxiPro.nl.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Opgevoerde en aangepaste voertuigen vaak oorzaak verkeerslawaai - VerkeersNet

Opgevoerde en aangepaste voertuigen vaak oorzaak verkeerslawaai

Knaluitlaten, snel optrekken en hoge toerentallen. Dat zijn de meest voorkomende oorzaken van lawaai op verschillende plekken in Amsterdam, zo wijst een studie van TNO volgens de gemeente uit. De overlast wordt relatief vaak veroorzaakt door jonge voertuigen, en het zijn niet zelden doelbewuste aanpassingen aan motorfietsen en auto’s die lawaai maken.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge Jacobs is vaste redacteur voor VerkeersNet en schrijft daarnaast voor verschillende andere vakbladen van Promedia Group, zoals OVPro.nl en TaxiPro.nl.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.