Verkeersbord zone 30 kilometer

Webinar: invloed van ‘het nieuwe 30’ op het stedelijk OV

Wanneer binnen de bebouwde kom overal een maximumsnelheid van 30 kilometer per uur geldt, heeft dat in eerste instantie een negatief effect op de snelheid van het busverkeer. Maar die effecten kunnen met aanvullende maatregelen weer deels opgeheven worden. “We merken dat er veel vragen bij gemeenten leven als het gaat om snelheidsverlaging en wat dit doet met het OV”, aldus Ellen van der Werff van Goudappel.

Om antwoord te geven op deze vragen, organiseert Goudappel op 27 mei een webinar over de invloed van ‘het nieuwe 30’ op het stedelijk OV. Tijdens dit webinar worden alle vragen rondom dit thema geïnventariseerd en waar mogelijk beantwoord.

Reacties

In maart maakte Goudappel de resultaten bekend van een eerste effectonderzoek over bussen in een nieuw 30-snelheidsregime. Sindsdien heeft het adviesbureau veel reacties gekregen die gaan over hoe een snelheidsverlaging het beste ingepast kan worden en welke integrale voordelen ermee te behalen zijn. Volgens Raymond Huisman, adviseur Openbaar Vervoer, kan de betrouwbaarheid van de bus mogelijk toenemen.

Het webinar vindt plaats op donderdag 27 mei van 15.30 – 17.00 uur en wordt ingeleid door Wendy Weijermars, hoofd Infrastructuur en Verkeer bij SWOV. Rob Ogink van de gemeente Gouda licht toe wat voor bijdrage het onderzoek heeft gehad in hun beleid. Natuurlijk is er ook ruimte voor vragen en discussie. Meer informatie en aanmelden kan op https://www.goudappel.nl/effectophetov.

Auteur: Inge Jacobs

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.