Forens bij bus op High Tech Campus (bron: Brainport Bereikbaar)

Snelle bus moet OV aantrekkelijker maken voor professional

Bron: Brainport Bereikbaar

Hoe krijg je de zakelijke reiziger in de bus in plaats van in de auto? Dit wordt in de regio Eindhoven beproefd met bussen die werknemers op een snelle, duurzame en comfortabele manier vanuit de regio naar grotere bedrijventerreinen in en rond Eindhoven brengen. De eerste proefritten met de ‘Business Lines’ zijn inmiddels gemaakt. 

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge Jacobs is vaste redacteur voor VerkeersNet en schrijft daarnaast voor verschillende andere vakbladen van Promedia Group, zoals OVPro.nl en TaxiPro.nl.

3 reacties op “Snelle bus moet OV aantrekkelijker maken voor professional”

Cornelius Koelewijn|24.03.22|10:36

Denk niet dat dit iets wordt. De bus wordt nu eenmaal gezien als een minderwaardig vervoermiddel voor geitenwollen sokken en losers die geen eigen auto hebben.
En zelfs geitenwollen sokken gaan niet met de bus: die hebben een bakfiets.

Pat Rick|21.03.22|11:28

Snelle bus/HOV/BRT kan een oplossing zijn in sommige gevallen en als backbone steden buiten de westelijke randstad. Binnen de westelijke randstad is metro de backbone en kan snelle bus een goede feeder daarvoor zijn, maar geen vervanger (want sub-standaard, te langzaam, te weinig capaciteit). Daarom is het goed om de N/Z-lijn door te trekken naar Hoofddorp, waar al een vorm van HOV-netwerk is.

Ana Talaberg|21.03.22|01:50

ss

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Snelle bus moet OV aantrekkelijker maken voor professional - VerkeersNet
Forens bij bus op High Tech Campus (bron: Brainport Bereikbaar)

Snelle bus moet OV aantrekkelijker maken voor professional

Bron: Brainport Bereikbaar

Hoe krijg je de zakelijke reiziger in de bus in plaats van in de auto? Dit wordt in de regio Eindhoven beproefd met bussen die werknemers op een snelle, duurzame en comfortabele manier vanuit de regio naar grotere bedrijventerreinen in en rond Eindhoven brengen. De eerste proefritten met de ‘Business Lines’ zijn inmiddels gemaakt. 

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge Jacobs is vaste redacteur voor VerkeersNet en schrijft daarnaast voor verschillende andere vakbladen van Promedia Group, zoals OVPro.nl en TaxiPro.nl.

3 reacties op “Snelle bus moet OV aantrekkelijker maken voor professional”

Cornelius Koelewijn|24.03.22|10:36

Denk niet dat dit iets wordt. De bus wordt nu eenmaal gezien als een minderwaardig vervoermiddel voor geitenwollen sokken en losers die geen eigen auto hebben.
En zelfs geitenwollen sokken gaan niet met de bus: die hebben een bakfiets.

Pat Rick|21.03.22|11:28

Snelle bus/HOV/BRT kan een oplossing zijn in sommige gevallen en als backbone steden buiten de westelijke randstad. Binnen de westelijke randstad is metro de backbone en kan snelle bus een goede feeder daarvoor zijn, maar geen vervanger (want sub-standaard, te langzaam, te weinig capaciteit). Daarom is het goed om de N/Z-lijn door te trekken naar Hoofddorp, waar al een vorm van HOV-netwerk is.

Ana Talaberg|21.03.22|01:50

ss

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.