Rotterdam investeert in P+R

De stadsregio Rotterdam subsidieert de uitbreiding van P+R-locaties in de regio met ruim € 15,6 miljoen. De locatie bij de nieuwe RET-remise in Beverwaard krijgt 500 P+R-plaatsen, op de locatie bij het nieuwe RandstadRailstation Meijersplein worden nog eens zo’n 500 plaatsen aangelegd.

In de stadsregio Rotterdam worden tot 2020 in totaal 18.000 nieuwe P+R-plaatsen gerealiseerd. De locatie Beverwaard is daarbij opgenomen als een regionale P+R met 500 parkeerplaatsen. Deze nieuwe locatie is een integraal onderdeel van de remise die de RET op die plaats bouwt. Tegelijkertijd met de aanleg van de P+R-plaatsen wordt ook de kruising met de toegang tot de remise aangepast en nieuwe tramrails richting remise aangelegd. Volgend jaar worden zowel de remise als de P+R-plaatsen opgeleverd.

Als gevolg van diverse ontwikkelingen in het noordelijk deel van de regio, onder andere opheffing RandstadRail halte Wilgenplas, is er al op korte termijn behoefte aan een parkeervoorziening. Daarom wordt bij de toekomstige RandstadRailhalte Meijersplein een P+R-terrein aangelegd met een capaciteit van ca 500 parkeerplaatsen. De locatie van de P+R Meijersplein ligt ten westen van de halte en de G.K. van Hogendorpweg. Om de bereikbaarheid van de P+R-locatie voor zowel automobilisten als voetgangers te garanderen worden de wegen en voetpaden van en naar het terrein aangepast.

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Rotterdam investeert in P+R - VerkeersNet

Rotterdam investeert in P+R

De stadsregio Rotterdam subsidieert de uitbreiding van P+R-locaties in de regio met ruim € 15,6 miljoen. De locatie bij de nieuwe RET-remise in Beverwaard krijgt 500 P+R-plaatsen, op de locatie bij het nieuwe RandstadRailstation Meijersplein worden nog eens zo’n 500 plaatsen aangelegd.

In de stadsregio Rotterdam worden tot 2020 in totaal 18.000 nieuwe P+R-plaatsen gerealiseerd. De locatie Beverwaard is daarbij opgenomen als een regionale P+R met 500 parkeerplaatsen. Deze nieuwe locatie is een integraal onderdeel van de remise die de RET op die plaats bouwt. Tegelijkertijd met de aanleg van de P+R-plaatsen wordt ook de kruising met de toegang tot de remise aangepast en nieuwe tramrails richting remise aangelegd. Volgend jaar worden zowel de remise als de P+R-plaatsen opgeleverd.

Als gevolg van diverse ontwikkelingen in het noordelijk deel van de regio, onder andere opheffing RandstadRail halte Wilgenplas, is er al op korte termijn behoefte aan een parkeervoorziening. Daarom wordt bij de toekomstige RandstadRailhalte Meijersplein een P+R-terrein aangelegd met een capaciteit van ca 500 parkeerplaatsen. De locatie van de P+R Meijersplein ligt ten westen van de halte en de G.K. van Hogendorpweg. Om de bereikbaarheid van de P+R-locatie voor zowel automobilisten als voetgangers te garanderen worden de wegen en voetpaden van en naar het terrein aangepast.

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.