Concurrentie voor de NEDAP parkeersensor

parkeagleEen nieuwe startup claimt een alternatief te bieden voor de parkeersensor zoals bijvoorbeeld Nedap die aanbiedt.

Het gaat om Parkeagle, een bedrijf dat is opgericht door Jan Lubbers, die voor TNO en het National Aerospace Laboratory heeft gewerkt, en Peter Wit, die ook bij TNO vandaan komt en een functie bekleedde bij het Ministerie van Defensie, zo meldt Emerce naar aanleiding  van een presentatie op de Demo Day van Startupbootcamp in Amsterdam Noord.

Tot nu toe was het vooral Nedap die aan de weg timmert met Sensit, een systeem waarbij sensoren door middel van magnetisme en infrarood de aanwezigheid van een auto opmerken. De sensoren geven de informatie vervolgens door een centrale server. Van daaruit kan men automobilisten naar een vrij parkeerplaats geleiden, eventueel via een special app.

Parkeagle zegt voor een andere aanpak te kiezen, namelijk mesh networking. Daarbij geeft de ene sensor informatie door naar een volgende sensor. Die techniek zou een aantal voordelen bieden. Er is geen centrale server nodig. De informatie wordt direct doorgezonden aan de speciale parkeerapp, die de vrije plaatsen laat zien en de automobilist daarheen geleid. Ook zou het energiegebruik van de sensoren daardoor laag zijn waardoor een uiterst kosteneffectieve aanpak mogelijk is, aldus de Wit.

In een reactie laat Nedap overigens weten Sensit ook gebruik maakt van mesh networking.

Eneco wil mogelijk, aldus Emerce, de Parkeagle sensoren gaan testen voor zijn netwerk van laadstations. Automobilisten kunnen dan zien welke laadstations vrij zijn. En ook Amsterdam en Rotterdam zouden interesse hebben getoond.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Concurrentie voor de NEDAP parkeersensor - VerkeersNet

Concurrentie voor de NEDAP parkeersensor

parkeagleEen nieuwe startup claimt een alternatief te bieden voor de parkeersensor zoals bijvoorbeeld Nedap die aanbiedt.

Het gaat om Parkeagle, een bedrijf dat is opgericht door Jan Lubbers, die voor TNO en het National Aerospace Laboratory heeft gewerkt, en Peter Wit, die ook bij TNO vandaan komt en een functie bekleedde bij het Ministerie van Defensie, zo meldt Emerce naar aanleiding  van een presentatie op de Demo Day van Startupbootcamp in Amsterdam Noord.

Tot nu toe was het vooral Nedap die aan de weg timmert met Sensit, een systeem waarbij sensoren door middel van magnetisme en infrarood de aanwezigheid van een auto opmerken. De sensoren geven de informatie vervolgens door een centrale server. Van daaruit kan men automobilisten naar een vrij parkeerplaats geleiden, eventueel via een special app.

Parkeagle zegt voor een andere aanpak te kiezen, namelijk mesh networking. Daarbij geeft de ene sensor informatie door naar een volgende sensor. Die techniek zou een aantal voordelen bieden. Er is geen centrale server nodig. De informatie wordt direct doorgezonden aan de speciale parkeerapp, die de vrije plaatsen laat zien en de automobilist daarheen geleid. Ook zou het energiegebruik van de sensoren daardoor laag zijn waardoor een uiterst kosteneffectieve aanpak mogelijk is, aldus de Wit.

In een reactie laat Nedap overigens weten Sensit ook gebruik maakt van mesh networking.

Eneco wil mogelijk, aldus Emerce, de Parkeagle sensoren gaan testen voor zijn netwerk van laadstations. Automobilisten kunnen dan zien welke laadstations vrij zijn. En ook Amsterdam en Rotterdam zouden interesse hebben getoond.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.