Metrostation Rotterdam Centraal in gebruik

metrorotterdamHet nieuwe metrostation Rotterdam Centraal is officieel in gebruik genomen. Het nieuwe metrostation Rotterdam Centraal lijkt in niets op het oude metrostation dat veertig jaar geleden werd gebouwd. Sociale veiligheid speelde een grote rol bij het ontwerp van het station: het nieuwe metrostation, ontworpen door architect Maarten Struijs, heeft veel licht, enorme perrons, overal glas en spiegels, gekleurde muren en een lichte vloer van natuursteen. Kleine, donkere en onprettige hoekjes behoren tot het verleden.
Vanuit het nieuwe station gaan metrostellen de reizigers straks meenemen naar Rotterdam-Zuid en Spijkenisse en, in noordelijke richting, naar Den Haag. Drie in- en uitgangen leiden naar het nieuwe metrostation. De hoofdingang bevindt zich in de nieuwe stationshal. Buiten is er een ingang bij de tramhaltes op het Stationsplein. De derde ingang is aan de andere kant van de stationsterminal te vinden, bij het busstation aan de Conradstraat. Pedro Peters, algemeen directeur RET: ‘Dit is een stap om Randstadrail snel naar Den Haag Centraal te laten rijden. We hopen daar rond juli volgend jaar definitief naartoe te rijden. Uiteraard doen we dat al, via station Hofplein, maar straks rijdt Randstadrail zoals het echt bedoeld is, in een prachtige vloeiende aansluiting op ons metronet, van Rotterdam naar Den Haag.’

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Metrostation Rotterdam Centraal in gebruik - VerkeersNet

Metrostation Rotterdam Centraal in gebruik

metrorotterdamHet nieuwe metrostation Rotterdam Centraal is officieel in gebruik genomen. Het nieuwe metrostation Rotterdam Centraal lijkt in niets op het oude metrostation dat veertig jaar geleden werd gebouwd. Sociale veiligheid speelde een grote rol bij het ontwerp van het station: het nieuwe metrostation, ontworpen door architect Maarten Struijs, heeft veel licht, enorme perrons, overal glas en spiegels, gekleurde muren en een lichte vloer van natuursteen. Kleine, donkere en onprettige hoekjes behoren tot het verleden.
Vanuit het nieuwe station gaan metrostellen de reizigers straks meenemen naar Rotterdam-Zuid en Spijkenisse en, in noordelijke richting, naar Den Haag. Drie in- en uitgangen leiden naar het nieuwe metrostation. De hoofdingang bevindt zich in de nieuwe stationshal. Buiten is er een ingang bij de tramhaltes op het Stationsplein. De derde ingang is aan de andere kant van de stationsterminal te vinden, bij het busstation aan de Conradstraat. Pedro Peters, algemeen directeur RET: ‘Dit is een stap om Randstadrail snel naar Den Haag Centraal te laten rijden. We hopen daar rond juli volgend jaar definitief naartoe te rijden. Uiteraard doen we dat al, via station Hofplein, maar straks rijdt Randstadrail zoals het echt bedoeld is, in een prachtige vloeiende aansluiting op ons metronet, van Rotterdam naar Den Haag.’

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.