Vervoerbedrijven en overheden in Oost-Nederland starten gezamenlijke marketingcampagne in het OV

ervaarovDe vervoerbedrijven Arriva, Connexxion, Novio, Syntus, Veolia, RegioNS en de NS zijn – samen met de provincies Gelderland, Overijssel en Flevoland, de Stadsregio Arnhem Nijmegen en de regio Twente – een grootschalige marketingcampagne in het openbaar vervoer in Oost-Nederland gestart. Met de campagneleus: De bus, de trein: eens moet de eerste keer zijn! wordt reizigers een aantrekkelijk aanbod gedaan om het OV een week lang uit te proberen.
Voor 11,95 mogen reizigers een week lang met het openbaar vervoer in Oost-Nederland reizen.De OV-week is te koop via de website www.ervaarhetov.nl. In totaal zijn er in een periode van negen weken 45.000 OV-weekkaarten te koop.Concrete doelstelling van het project is minimaal 35.000 meer reizigers in het openbaar vervoer. Het totale gebied heeft 3,5 miljoen inwoners.
Om de mogelijkheden die het OV biedt beter te leren kennen hebben de initiatiefnemers verder de OV-wijzer ontwikkeld. Via de OV-wijzer kan iedereen bekijken welke lokaties binnen 30, 45 of 60 minuten met het openbaar vervoer te bereiken zijn. Er kan gezocht worden op 14 verschillende categorieën zoals actief/sport, kids, cultuur, uitgaan, winkelen, natuur en landschap, enz.
De campagne ‘Ervaar het OV’ startte al in 2007 op initiatief van de provincie Gelderland. Naast Gelderland namen de Stadregio Arnhem Nijmegen en de vervoerbedrijven in Gelderland deel. Nu wordt de campagne dus uitgebreid naar Overijssel en Flevoland. De samenwerking tussen de vervoerbedrijven en de overheden om gezamenlijk de marketing van het OV aan te pakken noemen de initiatiefnemers uniek.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Vervoerbedrijven en overheden in Oost-Nederland starten gezamenlijke marketingcampagne in het OV - VerkeersNet

Vervoerbedrijven en overheden in Oost-Nederland starten gezamenlijke marketingcampagne in het OV

ervaarovDe vervoerbedrijven Arriva, Connexxion, Novio, Syntus, Veolia, RegioNS en de NS zijn – samen met de provincies Gelderland, Overijssel en Flevoland, de Stadsregio Arnhem Nijmegen en de regio Twente – een grootschalige marketingcampagne in het openbaar vervoer in Oost-Nederland gestart. Met de campagneleus: De bus, de trein: eens moet de eerste keer zijn! wordt reizigers een aantrekkelijk aanbod gedaan om het OV een week lang uit te proberen.
Voor 11,95 mogen reizigers een week lang met het openbaar vervoer in Oost-Nederland reizen.De OV-week is te koop via de website www.ervaarhetov.nl. In totaal zijn er in een periode van negen weken 45.000 OV-weekkaarten te koop.Concrete doelstelling van het project is minimaal 35.000 meer reizigers in het openbaar vervoer. Het totale gebied heeft 3,5 miljoen inwoners.
Om de mogelijkheden die het OV biedt beter te leren kennen hebben de initiatiefnemers verder de OV-wijzer ontwikkeld. Via de OV-wijzer kan iedereen bekijken welke lokaties binnen 30, 45 of 60 minuten met het openbaar vervoer te bereiken zijn. Er kan gezocht worden op 14 verschillende categorieën zoals actief/sport, kids, cultuur, uitgaan, winkelen, natuur en landschap, enz.
De campagne ‘Ervaar het OV’ startte al in 2007 op initiatief van de provincie Gelderland. Naast Gelderland namen de Stadregio Arnhem Nijmegen en de vervoerbedrijven in Gelderland deel. Nu wordt de campagne dus uitgebreid naar Overijssel en Flevoland. De samenwerking tussen de vervoerbedrijven en de overheden om gezamenlijk de marketing van het OV aan te pakken noemen de initiatiefnemers uniek.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.