Lusje gaat dolende ov-reiziger helpen
De beste reiservaringen die mensen hebben onthouden waren die ervaringen waar persoonlijk contact was en waar men onderweg werd geholpen. Dit gegeven bracht KpVV tot Lusje. Dat is een reiziger die zichtbaar aangeeft andere reizigers te willen helpen. Binnenkort te zien op De Merwede-Lingelijn.
Lusje is vorig jaar geboren, tijdens de KPVV-netwerkdag. Lusjes zijn vrijwilligers, mensen die met het openbaar vervoer reizen. Die hun kennis over de reis willen delen met andere mensen. Reizigers kunnen hun aanspreken met vragen als, waar moet ik eruit voor …?, hoe laat vertrekt de bus naar …?, Is dit de eerste of tweede klas?, welke lijn moet ik hebben naar …? Waar kan ik koffie kopen op dit station? Hoeveel strippen moet ik stempelen? Kortom alle vragen waar een reiziger bevestiging over wil tijdens zijn reis.
Het idee is deze maand definitief uit de startblokken gegaan met de aanstelling van een projectleider en de toezegging van Arriva en Connexxion om mee willen doen met een proef.