Veolia haltepalen mogen toch

Nog geen jaar geleden liet V&W weten dat de Veolia haltepalen niet door de beugel konden. Maar staatsecretaris Huizinga laat nu weten dat de ronde kokers wel zullen worden toegestaan.

Volgens Huizinga is gebleken dat In het Verdrag van Wenen alleen het symbool van de bushalte, bestaande uit de zwarte autobus in het witte en blauwe vlak, is voorgeschreven. ‘En gesteld zou kunnen worden dat indien het in het verdrag voorgeschreven symbool aanwezig is op deze afwijkende haltepalen, deze haltepalen in overeenstemming zijn met het verdrag’.

Om een bushaltebord, waarbij sprake is van een duidelijke aanwezigheid van het symbool maar dat qua vorm en materieel afwijkend is van het gebruikelijke bord L3, dezelfde status te geven als het L3-bord is wel een aanpassing van de regelgeving noodzakelijk.

De aanpassing van de regelgeving is inmiddels in gang gezet en zal gelet op het karakter van de betreffende regelgeving (RVV 1990 en Uitvoeringsvoorschriften BABW inzake verkeerstekens) naar verwachting 9 maanden in beslag nemen.

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Veolia haltepalen mogen toch - VerkeersNet

Veolia haltepalen mogen toch

Nog geen jaar geleden liet V&W weten dat de Veolia haltepalen niet door de beugel konden. Maar staatsecretaris Huizinga laat nu weten dat de ronde kokers wel zullen worden toegestaan.

Volgens Huizinga is gebleken dat In het Verdrag van Wenen alleen het symbool van de bushalte, bestaande uit de zwarte autobus in het witte en blauwe vlak, is voorgeschreven. ‘En gesteld zou kunnen worden dat indien het in het verdrag voorgeschreven symbool aanwezig is op deze afwijkende haltepalen, deze haltepalen in overeenstemming zijn met het verdrag’.

Om een bushaltebord, waarbij sprake is van een duidelijke aanwezigheid van het symbool maar dat qua vorm en materieel afwijkend is van het gebruikelijke bord L3, dezelfde status te geven als het L3-bord is wel een aanpassing van de regelgeving noodzakelijk.

De aanpassing van de regelgeving is inmiddels in gang gezet en zal gelet op het karakter van de betreffende regelgeving (RVV 1990 en Uitvoeringsvoorschriften BABW inzake verkeerstekens) naar verwachting 9 maanden in beslag nemen.

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.