VR-bril BEELD Spark

‘VR-bril geeft goed zicht op effect van parkeergarage op omgeving’

VR-bril BEELD Spark

Parkeerbeleid is een belangrijk instrument voor gemeentes om ambities te halen op gebied van leefbaarheid, bereikbaarheid, aantrekkelijkheid en gezondheid. Daar twijfelt niemand aan. Maar hoe krijg je goed zicht op de effecten van parkeren? Met een virtual reality-bril, is de ervaring van parkeeradviesbureaus Spark en Barticipation.

De Albert Cuyp-garage in Amsterdam is de eerste parkeergarage onder een Amsterdamse gracht. Hij is vorig jaar geopend en heeft ruim 35 miljoen euro gekost. Dankzij de zeshonderd ondergrondse parkeerplaatsen is in de directe omgeving meer ruimte vrijgekomen voor de fietser, de voetganger en voor groen. Maar wat is het effect van deze garage op de andere ambities in het gebied?

Integraal aanpakken

Antwoord op die vraag wordt duidelijk met een virtual reality (VR)-bril op. Dat kan tijdens de workshop ‘bekijk parkeren door een andere bril’, op de Vakbeurs Mobiliteit op 27 en 28 november in Expo Houten. De organisatie van de sessie is in handen van parkeeradviesbureaus Spark en Barticipation. Zoiets is in de parkeerwereld nog niet eerder gedaan, benadrukken de partijen.

Met de VR-bril kunnen deelnemers rondkijken in de verdiepte Albert Cuyp-garage. Vervolgens zien ze diverse plekken in de directe omgeving om de effecten van de parkeergarage zelf te ervaren en te beleven. Hierna kunnen de deelnemers met elkaar in gesprek. Het doel van de workshop is mobiliteitsdeskundigen inspireren en ze inzicht bieden in hoe zij parkeren kunnen inzetten om de ambities van hun stad te bereiken. Integraal aanpakken blijkt daarbij het toverwoord.

Auteur: Jan Pieter Rottier

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

'VR-bril geeft goed zicht op effect van parkeergarage op omgeving' - VerkeersNet
VR-bril BEELD Spark

‘VR-bril geeft goed zicht op effect van parkeergarage op omgeving’

VR-bril BEELD Spark

Parkeerbeleid is een belangrijk instrument voor gemeentes om ambities te halen op gebied van leefbaarheid, bereikbaarheid, aantrekkelijkheid en gezondheid. Daar twijfelt niemand aan. Maar hoe krijg je goed zicht op de effecten van parkeren? Met een virtual reality-bril, is de ervaring van parkeeradviesbureaus Spark en Barticipation.

De Albert Cuyp-garage in Amsterdam is de eerste parkeergarage onder een Amsterdamse gracht. Hij is vorig jaar geopend en heeft ruim 35 miljoen euro gekost. Dankzij de zeshonderd ondergrondse parkeerplaatsen is in de directe omgeving meer ruimte vrijgekomen voor de fietser, de voetganger en voor groen. Maar wat is het effect van deze garage op de andere ambities in het gebied?

Integraal aanpakken

Antwoord op die vraag wordt duidelijk met een virtual reality (VR)-bril op. Dat kan tijdens de workshop ‘bekijk parkeren door een andere bril’, op de Vakbeurs Mobiliteit op 27 en 28 november in Expo Houten. De organisatie van de sessie is in handen van parkeeradviesbureaus Spark en Barticipation. Zoiets is in de parkeerwereld nog niet eerder gedaan, benadrukken de partijen.

Met de VR-bril kunnen deelnemers rondkijken in de verdiepte Albert Cuyp-garage. Vervolgens zien ze diverse plekken in de directe omgeving om de effecten van de parkeergarage zelf te ervaren en te beleven. Hierna kunnen de deelnemers met elkaar in gesprek. Het doel van de workshop is mobiliteitsdeskundigen inspireren en ze inzicht bieden in hoe zij parkeren kunnen inzetten om de ambities van hun stad te bereiken. Integraal aanpakken blijkt daarbij het toverwoord.

Auteur: Jan Pieter Rottier

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.