Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

De provincie Overijssel, provincie Drenthe en Regio Twente hebben in januari 2010 door middel van een Europese aanbesteding de exploitatie van de spoorlijnen Zwolle – Emmen en Almelo – Mariënberg, de zogenoemde Vechtdallijnen, opengesteld. Vier vervoerders hebben een offerte ingediend: Arriva, Syntus, Veolia en de nog mysterieuze nieuwkomer Pollarisrail.

De huidige vervoerders NS en Connexxion hebben niet ingeschreven. Nog vóór de zomer moet duidelijk worden wie vanaf december 2012 het treinvervoer op de lijn Zwolle – Emmen mag gaan uitvoeren. De lijn Almelo – Mariënberg wordt, na afloop van het huidige contract, vanaf december 2013 toegevoegd. De concessie wordt voor 15 jaar verleend.
Bij de aanbesteding worden er ook een aantal vernieuwingen doorgevoerd. De belangrijkste zijn:

  • Provincies Overijssel en Drenthe en Regio Twente worden opbrengstverantwoordelijk
  • Nieuwe treinstellen voor de treindienst Zwolle – Emmen
  • Provincies Overijssel en Drenthe, Regio Twente en vervoerder werken samen aan het realiseren van reizigersgroei

Daarnaast spreken alle partijen in de aanbesteding de wens uit voor meer treinen in de spits en het doortrekken van de treindienst Almelo – Mariënberg naar Hardenberg.
Overigens is nog niet duidelijk wie er precies achter Pollarisrail zit. Het Handelregister vemeldt dat het om een eenmansbedrijf gaat, geleid door Wim Pollaert uit Herkenbosch. Pollaert werkte eerder bij treinenbouwer Bombardier.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Vier inschrijvers op Vechtdallijnen - VerkeersNet

Vier inschrijvers op Vechtdallijnen

De provincie Overijssel, provincie Drenthe en Regio Twente hebben in januari 2010 door middel van een Europese aanbesteding de exploitatie van de spoorlijnen Zwolle – Emmen en Almelo – Mariënberg, de zogenoemde Vechtdallijnen, opengesteld. Vier vervoerders hebben een offerte ingediend: Arriva, Syntus, Veolia en de nog mysterieuze nieuwkomer Pollarisrail.

De huidige vervoerders NS en Connexxion hebben niet ingeschreven. Nog vóór de zomer moet duidelijk worden wie vanaf december 2012 het treinvervoer op de lijn Zwolle – Emmen mag gaan uitvoeren. De lijn Almelo – Mariënberg wordt, na afloop van het huidige contract, vanaf december 2013 toegevoegd. De concessie wordt voor 15 jaar verleend.
Bij de aanbesteding worden er ook een aantal vernieuwingen doorgevoerd. De belangrijkste zijn:

  • Provincies Overijssel en Drenthe en Regio Twente worden opbrengstverantwoordelijk
  • Nieuwe treinstellen voor de treindienst Zwolle – Emmen
  • Provincies Overijssel en Drenthe, Regio Twente en vervoerder werken samen aan het realiseren van reizigersgroei

Daarnaast spreken alle partijen in de aanbesteding de wens uit voor meer treinen in de spits en het doortrekken van de treindienst Almelo – Mariënberg naar Hardenberg.
Overigens is nog niet duidelijk wie er precies achter Pollarisrail zit. Het Handelregister vemeldt dat het om een eenmansbedrijf gaat, geleid door Wim Pollaert uit Herkenbosch. Pollaert werkte eerder bij treinenbouwer Bombardier.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.