Eén klachtenloket voor het OV

OV-reizigers kunnen met hun klachten terecht bij een nieuw meldpunt. Staatssecretaris Tineke Huizinga van Verkeer en Waterstaat heeft het OV loket geopend. Tegelijkertijd werd de website www.ovloket.nl gepresenteerd.

Het OV loket is een initiatief van reizigersvereniging ROVER, die met subsidie van het ministerie, één verzamelpunt heeft gerealiseerd voor vragen en klachten betreffende het openbaar vervoer.
Het OV loket neemt klachten in behandeling, informeert en ondersteunt reizigers, handelt zo mogelijk individuele klachten af d.m.v. bemiddeling. Vaker voorkomende vragen en klachten worden gebundeld en het OV loket kaart zaken aan bij vervoerders of overheid waar zij kansen ziet voor oplossingen. Behalve op de website kan men ook bellen: 033-4220455.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve jaaraanbieding: € 7,50 i.p.v. € 10,50. 

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.