Geparkeerde auto's in parkeergarage

Parkeerkosten Schiphol voortaan contactloos afrekenen via QR-code

Schiphol versnelt het afrekenproces voor parkeerders. Zij hoeven niet meer langs de parkeerautomaat, omdat ze contactloos de kosten kunnen afrekenen door de QR-code op de parkeerkaart te scannen met de mobiele telefoon. Naar eigen zeggen is Schiphol Parking de eerste in Nederland die deze dienst aanbiedt.

Volgens Schiphol Parking, de officiële parking op de luchthaven, zorgt het voor meer gemak en de reiziger hoeft niet meer in de rij voor de automaat te staan. Het gaat momenteel om een pilot, waardoor deze dienst nu alleen mogelijk voor is parkeerkaarten van P1 Kort Parkeren en de personeelsparkeergarage. Na de pilotperiode evalueert Schiphol in het tweede kwartaal van 2021 de resultaten.

Digitaal en contactloos betalen

Het testen van deze nieuwe betaalmethode past bij de tijd, omdat door corona het gebruik van QR-codes een enorme vlucht heeft genomen. “Een ontwikkeling waar we als Schiphol Parking graag op inspelen door onze parkeerders de mogelijkheid te bieden digitaal en dus contactloos hun parkeerkaartje te betalen. Zo dragen we bij aan een snel, veilig en gemakkelijk vervolg van je reis”, vertelt Dieme Ketel, senior manager Parking & Mobility Services

“We zijn ontzettend trots dat we deze innovatieve service kunnen lanceren op Amsterdam Airport Schiphol. Betalen met je smartphone is sterk in opkomst en de toepassing hiervan bij Schiphol Parking biedt enorme voordelen voor de parkeerders van de luchthaven”, vult Willem-Jan Balk aan, directeur bij SKIDATA BV. Omdat er geen app of registratie nodig is om de parkeerkosten via de QR-code te betalen, is ook samengewerkt met het betaalplatform Adyen.

Auteur: Inge Jacobs

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.