Stadsbeeld Amsterdam BEELD Gemeente Amsterdam

Auto verliest hoofdrol in 15-minutenstad

Stadsbeeld Amsterdam BEELD Gemeente Amsterdam

In steden die zijn ingericht voor fietsen en lopen, is het prettiger wonen. Maar om die modaliteiten centraal te zetten, is wel een herverdeling van de ruimte nodig. “We worden nu geconfronteerd met de erfenis van mobiliteitsplannen waarbij de auto tientallen jaren centraal heeft gestaan”, aldus Karen Vancluysen, secretaris-generaal bij het Europese netwerk POLIS.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge Jacobs is vaste redacteur voor VerkeersNet en schrijft daarnaast voor verschillende andere vakbladen van Promedia Group, zoals OVPro.nl en TaxiPro.nl.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Auto verliest hoofdrol in 15-minutenstad - VerkeersNet
Stadsbeeld Amsterdam BEELD Gemeente Amsterdam

Auto verliest hoofdrol in 15-minutenstad

Stadsbeeld Amsterdam BEELD Gemeente Amsterdam

In steden die zijn ingericht voor fietsen en lopen, is het prettiger wonen. Maar om die modaliteiten centraal te zetten, is wel een herverdeling van de ruimte nodig. “We worden nu geconfronteerd met de erfenis van mobiliteitsplannen waarbij de auto tientallen jaren centraal heeft gestaan”, aldus Karen Vancluysen, secretaris-generaal bij het Europese netwerk POLIS.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge Jacobs is vaste redacteur voor VerkeersNet en schrijft daarnaast voor verschillende andere vakbladen van Promedia Group, zoals OVPro.nl en TaxiPro.nl.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.