Parkeergarage Insulindeplein (ontwerp architectenbureau Paul de Ruiter)

Rotterdam neemt eerste volautomatische parkeergarage in gebruik

Parkeergarage Insulindeplein (ontwerp architectenbureau Paul de Ruiter)

Parkeergarage Insulindeplein (ontwerp architectenbureau Paul de Ruiter)
Parkeergarage Insulindeplein (ontwerp architectenbureau Paul de Ruiter)

Rotterdam heeft de eerste volautomatische openbare parkeergarage aan het Insulindeplein in gebruik genomen.
Parkeergarage Insulindeplein heeft een bijzonder architectonisch vormgegeven ingangsgebouw. Vanuit deze bovengrondse entree zorgt een ‘parkeerrobot’ dat elke auto onder de grond wordt geparkeerd nadat de eigenaar veilig uit zijn auto is gestapt. Het gaat om een drielaagse ondergrondse toepassing van het type lift-shuttle. Twee liften en drie onafhankelijke transportsystemen zorgen voor het stallen van de auto’s die tot een hoogte van 1,90 meter geaccepteerd worden.
Er is plaats voor ruim 140 auto’s waarmee de bestaande parkeerproblemen in de wijk fors kunnen worden verminderd. Het voordeel van dit volautomatische parkeersysteem is dat er een derde meer auto’s gestald kunnen worden dan in een traditionele garage.

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Rotterdam neemt eerste volautomatische parkeergarage in gebruik - VerkeersNet
Parkeergarage Insulindeplein (ontwerp architectenbureau Paul de Ruiter)

Rotterdam neemt eerste volautomatische parkeergarage in gebruik

Parkeergarage Insulindeplein (ontwerp architectenbureau Paul de Ruiter)

Parkeergarage Insulindeplein (ontwerp architectenbureau Paul de Ruiter)
Parkeergarage Insulindeplein (ontwerp architectenbureau Paul de Ruiter)

Rotterdam heeft de eerste volautomatische openbare parkeergarage aan het Insulindeplein in gebruik genomen.
Parkeergarage Insulindeplein heeft een bijzonder architectonisch vormgegeven ingangsgebouw. Vanuit deze bovengrondse entree zorgt een ‘parkeerrobot’ dat elke auto onder de grond wordt geparkeerd nadat de eigenaar veilig uit zijn auto is gestapt. Het gaat om een drielaagse ondergrondse toepassing van het type lift-shuttle. Twee liften en drie onafhankelijke transportsystemen zorgen voor het stallen van de auto’s die tot een hoogte van 1,90 meter geaccepteerd worden.
Er is plaats voor ruim 140 auto’s waarmee de bestaande parkeerproblemen in de wijk fors kunnen worden verminderd. Het voordeel van dit volautomatische parkeersysteem is dat er een derde meer auto’s gestald kunnen worden dan in een traditionele garage.

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.