Greenwheels, taxi en scooter op rontonde in Amersfoort

‘Ruimte voor woningen door meer deelvervoer en anders parkeren’

Bron: Inge

Ruimte is schaars in Nederland, dus waar kun je nog nieuwe woningen bouwen? De gemeente Amersfoort wil hiervoor het eigen autogebruik en -bezit aanpakken. Het college van burgemeester en wethouders heeft de ambitie om Mobility as a Service (MaaS) in te voeren en anders om te gaan met parkeren.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge Jacobs is vaste redacteur voor VerkeersNet en schrijft daarnaast voor verschillende andere vakbladen van Promedia Group, zoals OVPro.nl en TaxiPro.nl.

1 reactie op “‘Ruimte voor woningen door meer deelvervoer en anders parkeren’”

Pat Rick|20.10.21|14:55

De overheden moeten een autoloze lifestyle ondersteunen, en niet alleen maar parkeervakken op te heffen. Verdichting moet hand-in-hand gaan met goede OV en plaatsvinden rond OV-hubs. En dan is het zaak om de benodigde ruimte voor auto’s in de steden te verminderen.

Kijk naar Nordhavn in Kopenhagen: een nieuwe wijk ontsloten met een eigen metrolijn. In NL zou men ook gerenommeerde architecten moeten vragen om nieuwe, autoloze wijken te ontwerpen. Bijvoorbeeld voor havenstad in Amsterdam!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

'Ruimte voor woningen door meer deelvervoer en anders parkeren' - VerkeersNet
Greenwheels, taxi en scooter op rontonde in Amersfoort

‘Ruimte voor woningen door meer deelvervoer en anders parkeren’

Bron: Inge

Ruimte is schaars in Nederland, dus waar kun je nog nieuwe woningen bouwen? De gemeente Amersfoort wil hiervoor het eigen autogebruik en -bezit aanpakken. Het college van burgemeester en wethouders heeft de ambitie om Mobility as a Service (MaaS) in te voeren en anders om te gaan met parkeren.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge Jacobs is vaste redacteur voor VerkeersNet en schrijft daarnaast voor verschillende andere vakbladen van Promedia Group, zoals OVPro.nl en TaxiPro.nl.

1 reactie op “‘Ruimte voor woningen door meer deelvervoer en anders parkeren’”

Pat Rick|20.10.21|14:55

De overheden moeten een autoloze lifestyle ondersteunen, en niet alleen maar parkeervakken op te heffen. Verdichting moet hand-in-hand gaan met goede OV en plaatsvinden rond OV-hubs. En dan is het zaak om de benodigde ruimte voor auto’s in de steden te verminderen.

Kijk naar Nordhavn in Kopenhagen: een nieuwe wijk ontsloten met een eigen metrolijn. In NL zou men ook gerenommeerde architecten moeten vragen om nieuwe, autoloze wijken te ontwerpen. Bijvoorbeeld voor havenstad in Amsterdam!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.