Zakelijk reizen met NS Hispeed in de lift

Het internationaal zakelijk reizen per trein is het afgelopen jaar met negen procent gegroeid.
Van de zakelijke treinreizigers kiest 87% voor de eerste klasse. Dit blijkt uit cijfers van NS
Hispeed.
NS Hispeed heeft het aantal voorzieningen voor zakelijke reizigers sterk uitgebreid. Naast de
mogelijkheid om snel vanaf de werkplek te boeken, zijn er de NS Hispeed Lounges op
Amsterdam Centraal, Rotterdam Centraal, Schiphol en Breda, en de NS Hispeed Corner op
Utrecht Centraal. Hier kunnen zakelijke reizigers in alle rust overleggen en werken via KPN
HotSpots.
Berekeningen van Milieu Centraal wijzen uit dat internationale treinreizen per reiziger voor de acht meest geboekte bestemmingen van NS Hispeed (Antwerpen, Brussel, Londen, Parijs, Keulen, Düsseldorf, Frankfurt en Berlijn) gemiddeld twee tot vier keer minder CO2-uitstoot en andere broeikasgassen opleveren dan de auto met twee personen, zo betoogt NS. Per reiziger stoot de trein bovendien gemiddeld zeven keer minder uit dan een vliegreis naar dezelfde bestemming, claimt de NS verder.
“Steeds vaker kiezen zakenreizigers voor de trein als ze naar het buitenland op zakenreis gaan”, zegt
Linda Schulte, hoofd Marketing NS Hispeed. “Wij zien bij zakelijke klanten een toenemend bewustzijn
in de keuze bij mobiliteit. In de afweging tussen tijd, kosten en milieu is de trein een goede optie. Op
de stations en onderweg bieden we steeds meer voorzieningen waarmee zakenreizigers hun reistijd
zo efficiënt mogelijk kunnen gebruiken, zoals stopcontacten bij de zitplaats en WIFI in Thalys. Ook het
feit dat het niet nodig is om lang van tevoren in te checken, scheelt zakenreizigers veel tijd. Tel daar
de milieuvriendelijkheid van reizen met de trein bij op en ik verwacht dat het aantal zakenreizen per
trein in de komende tijd sterk zal stijgen.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve jaaraanbieding: € 7,50 i.p.v. € 10,50. 

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.