Stadsregio Arnhem Nijmegen gunt openbaar vervoer aan Hermes

Vanaf 9 december 2012 zal Hermes het openbaar vervoer in de Stadsregio Arnhem Nijmegen uitvoeren. bekend. Dat betekent onder andere groengas  in de tank en wifi in de bus.

In Arnhem komt speciaal voor het openbaar vervoer in de stadsregio een verkeersleiding en klantenservice van Hermes. Zowel bij het centraal station in Arnhem als bij het centraal station in Nijmegen komt een servicewinkel. Hierdoor zijn reizigers snel geholpen en is de vervoerder goed bereikbaar. Het merk Breng wordt gehandhaafd en verder uitgebreid naar de trein en de bushaltes. Daarnaast komen er nieuwe concepten als Breng fiets en Breng auto.
Hermes heeft de reizigers ingedeeld in verschillende reizigersprofielen, zogenaamde persona’s, en kan daarmee op maat communiceren. Voor het bedrijfsleven komt er een speciale Breng Mobiliteitspas en voor toeristen en buitenlandse bezoekers de Breng Travel Card voor 1, 2 of 3 dagen. Ook de chauffeurs hebben meegedacht over de verbeteringen; ze zijn betrokken geweest bij het nieuwe vervoersaanbod en staan aan de wieg van de Brengwandeltochten.

Met verschillende organisaties uit de regio gaat Hermes samenwerken. Samen met de Radboud Universiteit, HAN, ROC’s, KvK, VNO/NCW, ROCOV, ANWB, Milieufederatie, RBT KAN en VCC Oost wordt een Breng Kenniscentrum mobiliteit & ruimte opgericht, o.l.v. prof. dr. Meurs. Bovendien werken cliënten van stichting Pluryn en Driestroom in verschillende functies, bijvoorbeeld in de cleanteams voor Breng. Met het project Breng Samen wordt door middel van extra reiskilometers gespaard voor een financiële bijdrage aan goede doelen in de regio.

De Stadsregio Arnhem Nijmegen heeft momenteel al een van de schoonste openbaar vervoer concessie van Nederland. Hermes gaat voor een CO2 reductie van 90%, inclusief de buurt- en taxibussen en de trein. Momenteel rijden alle stadsbussen (behalve de trolleybussen) op aardgas. Hermes laat alle bussen in de stadsregio rijden op aardgas met certificaten voor GroenGas. Dankzij afspraken met CNG-Net, Essent en ARN zal dit GroenGas zijn dat duurzaam en regionaal geproduceerd is.’

Met Hermes wordt verder overlegd uitbreiding van het trolleynetwerk, o.a.  naar de wijken Vredenburg en de Laar Oost en naar het Nederlands Openluchtmuseum. Verder komt er een HOV-busverbinding Velp-Arnhem-Elst-Waalsprong-Centrum-Dukenburg en een nieuwe busverbinding tussen Beuningen – Dukenburg – Goffert – Heijendaal. Voor de HOV-verbindingen worden luxere bussen ingezet met zeer comfortabele stoelen met extra beenruimte, actuele regionale nieuwsberichten op informatieschermen en een gratis krant. Niet alleen de HOV-buslijnen, maar het comfort en de toegankelijkheid van alle lijnen gaat flink vooruit; ze beschikken vanaf eind 2012 allemaal over airconditioning en wifi.

Ook is aandacht besteed aan de aansluiting van het busvervoer op het treinvervoer. In de bussen komt real time reisinformatie over aansluitingen tussen bus en trein, inclusief de NS-treinen in de stadsregio. Het treinvervoer op het traject Arnhem-Doetinchem maakt onderdeel uit van de concessie. De provincie Gelderland is mede-concessiehouder op dit traject. Vanaf 2013 rijdt Hermes samen met vervoerder Arriva tussen Arnhem en Doetinchem. Beide vervoerders rijden straks met de nieuwste dieseltreinen van Stadler, voorzien van een lage instap met elektrische treeplank, airconditioning, luxe coupés, slimme bagageoplossingen, wifi en real time informatieschermen.

 

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Stadsregio Arnhem Nijmegen gunt openbaar vervoer aan Hermes - VerkeersNet

Stadsregio Arnhem Nijmegen gunt openbaar vervoer aan Hermes

Vanaf 9 december 2012 zal Hermes het openbaar vervoer in de Stadsregio Arnhem Nijmegen uitvoeren. bekend. Dat betekent onder andere groengas  in de tank en wifi in de bus.

In Arnhem komt speciaal voor het openbaar vervoer in de stadsregio een verkeersleiding en klantenservice van Hermes. Zowel bij het centraal station in Arnhem als bij het centraal station in Nijmegen komt een servicewinkel. Hierdoor zijn reizigers snel geholpen en is de vervoerder goed bereikbaar. Het merk Breng wordt gehandhaafd en verder uitgebreid naar de trein en de bushaltes. Daarnaast komen er nieuwe concepten als Breng fiets en Breng auto.
Hermes heeft de reizigers ingedeeld in verschillende reizigersprofielen, zogenaamde persona’s, en kan daarmee op maat communiceren. Voor het bedrijfsleven komt er een speciale Breng Mobiliteitspas en voor toeristen en buitenlandse bezoekers de Breng Travel Card voor 1, 2 of 3 dagen. Ook de chauffeurs hebben meegedacht over de verbeteringen; ze zijn betrokken geweest bij het nieuwe vervoersaanbod en staan aan de wieg van de Brengwandeltochten.

Met verschillende organisaties uit de regio gaat Hermes samenwerken. Samen met de Radboud Universiteit, HAN, ROC’s, KvK, VNO/NCW, ROCOV, ANWB, Milieufederatie, RBT KAN en VCC Oost wordt een Breng Kenniscentrum mobiliteit & ruimte opgericht, o.l.v. prof. dr. Meurs. Bovendien werken cliënten van stichting Pluryn en Driestroom in verschillende functies, bijvoorbeeld in de cleanteams voor Breng. Met het project Breng Samen wordt door middel van extra reiskilometers gespaard voor een financiële bijdrage aan goede doelen in de regio.

De Stadsregio Arnhem Nijmegen heeft momenteel al een van de schoonste openbaar vervoer concessie van Nederland. Hermes gaat voor een CO2 reductie van 90%, inclusief de buurt- en taxibussen en de trein. Momenteel rijden alle stadsbussen (behalve de trolleybussen) op aardgas. Hermes laat alle bussen in de stadsregio rijden op aardgas met certificaten voor GroenGas. Dankzij afspraken met CNG-Net, Essent en ARN zal dit GroenGas zijn dat duurzaam en regionaal geproduceerd is.’

Met Hermes wordt verder overlegd uitbreiding van het trolleynetwerk, o.a.  naar de wijken Vredenburg en de Laar Oost en naar het Nederlands Openluchtmuseum. Verder komt er een HOV-busverbinding Velp-Arnhem-Elst-Waalsprong-Centrum-Dukenburg en een nieuwe busverbinding tussen Beuningen – Dukenburg – Goffert – Heijendaal. Voor de HOV-verbindingen worden luxere bussen ingezet met zeer comfortabele stoelen met extra beenruimte, actuele regionale nieuwsberichten op informatieschermen en een gratis krant. Niet alleen de HOV-buslijnen, maar het comfort en de toegankelijkheid van alle lijnen gaat flink vooruit; ze beschikken vanaf eind 2012 allemaal over airconditioning en wifi.

Ook is aandacht besteed aan de aansluiting van het busvervoer op het treinvervoer. In de bussen komt real time reisinformatie over aansluitingen tussen bus en trein, inclusief de NS-treinen in de stadsregio. Het treinvervoer op het traject Arnhem-Doetinchem maakt onderdeel uit van de concessie. De provincie Gelderland is mede-concessiehouder op dit traject. Vanaf 2013 rijdt Hermes samen met vervoerder Arriva tussen Arnhem en Doetinchem. Beide vervoerders rijden straks met de nieuwste dieseltreinen van Stadler, voorzien van een lage instap met elektrische treeplank, airconditioning, luxe coupés, slimme bagageoplossingen, wifi en real time informatieschermen.

 

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.