Klanten waarderen NS in 2008 hoger dan ooit

Treinreizigers zijn beter dan ooit te spreken over de dienstverlening van NS. In 2008 gaf 76% van de klanten een 7 of hoger aan NS tegenover 70% in 2007. Dit blijkt uit de klanttevredenheidscijfers over het afgelopen jaar.

Met name de waardering voor op tijd rijden maakte een grote sprong in de klantwaardering: 54% ten opzichte van 45% in 2007. Het oordeel over informatie bij ontregeling steeg eveneens fors: 54% klanten gaf een ruime voldoende of hoger (was een jaar geleden 50%). Ook de overige kwaliteitsaspecten zoals ‘sociale veiligheid’, ‘klantgerichtheid personeel’ en ‘reinheid trein en station’ lieten een stijging zien in de waardering van de treinreizigers. De punctualiteit over 2008 kwam uit op 93% (volgens de internationale 5-minuten norm).

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve jaaraanbieding: € 7,50 i.p.v. € 10,50. 

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.