Volvo zet connected car in als afleveradres voor pakketjes

volvo

De helft van de mensen is niet thuis als er een pakje wordt bezorgd. Daarom heeft Volvo een systeem ontwikkeld waarbij de auto als afleveradres wordt gebruikt.

Het systeem werkt met een speciale code waarmee de bezorgdienst de auto kan openen. De bezitter van de auto kan via een app zien wanneer de auto wordt geopend en weer wordt afgesloten. Na afleveren van de bestelling, wordt de code gewist.

Het systeem is gebaseerd op de connected car technologie van Volvo, waar ook de navigatie- en infotainment systemen mee zijn gekoppeld en die in de toekomst voor vele meer doeleinden is in te zetten.

Volvo wil zo het bezorgen van pakjes meer stroomlijnen, kosten besparen en tijdwinst boeken voor zowel de klant als de leverancier.

Volgens de fabrikant is nu de helft van de mensen niet thuis als er een pakje wordt bezorgd, 60% van de online shoppers heeft problemen met het bezorgen van goederen. Van de deelnemers aan een pilot heeft 92% aangegeven aan deze bezorgmethode de voorkeur te geven.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Volvo zet connected car in als afleveradres voor pakketjes - VerkeersNet

Volvo zet connected car in als afleveradres voor pakketjes

volvo

De helft van de mensen is niet thuis als er een pakje wordt bezorgd. Daarom heeft Volvo een systeem ontwikkeld waarbij de auto als afleveradres wordt gebruikt.

Het systeem werkt met een speciale code waarmee de bezorgdienst de auto kan openen. De bezitter van de auto kan via een app zien wanneer de auto wordt geopend en weer wordt afgesloten. Na afleveren van de bestelling, wordt de code gewist.

Het systeem is gebaseerd op de connected car technologie van Volvo, waar ook de navigatie- en infotainment systemen mee zijn gekoppeld en die in de toekomst voor vele meer doeleinden is in te zetten.

Volvo wil zo het bezorgen van pakjes meer stroomlijnen, kosten besparen en tijdwinst boeken voor zowel de klant als de leverancier.

Volgens de fabrikant is nu de helft van de mensen niet thuis als er een pakje wordt bezorgd, 60% van de online shoppers heeft problemen met het bezorgen van goederen. Van de deelnemers aan een pilot heeft 92% aangegeven aan deze bezorgmethode de voorkeur te geven.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.