Spitsmonitor helpt vrachtwagens om de spits te mijden

vrachtautoMet de Spitsmonitor krijgen logistiek vervoerders inzicht in het aantal ritten dat zij tijdens de spits uitvoeren op de Ring van Rotterdam (A13, A15, A16 en A20). Op basis daarvan kan slimmer en zuiniger worden gereden en worden vertragingen beperkt.

Het is voor vervoerders en verladers niet eenvoudig om een goed beeld te krijgen hoe vaak en waar vrachtauto’s in de spits rijden. De informatie is meestal wel beschikbaar in de logdata van boordcomputers, maar het verzamelen en filteren van deze data is veel werk. De Verkeersonderneming biedt daarom goederenvervoerders de Spitsmonitor Vrachtverkeer aan.

Deze registreert de passages van voertuigen gedurende enkele weken op 23 locaties in en om Rotterdam en levert een standaard rapportage over de spitsritten per meetpunt.

Wanneer snel en goed inzichtelijk is hoe vaak, waar en wanneer in de spits wordt gereden, is de volgende stap dat vervoerders de ritten anders kunnen gaan indelen. Rijden in de spits brengt allerlei nadelen met zich mee: zoals onnodige vertraging, extra uitstoot en meer stress voor de chauffeur en onbetrouwbare planning.

Om mee te doen met de Spitsmonitor Vrachtverkeer melden vervoerders zich aan bij De Verkeersonderneming en geven toestemming voor het registreren van de kentekens en ritten en het bewaren van de data. De kentekens van de vrachtwagens die niet meedoen worden overigens niet bewaard.

De Verkeersonderneming heeft het initiatief genomen tot de Spitsmonitor Vrachtverkeer om vervoerders en verladers te ondersteunen in het rijden buiten de spits.

Onderwerpen: ,

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Spitsmonitor helpt vrachtwagens om de spits te mijden - VerkeersNet

Spitsmonitor helpt vrachtwagens om de spits te mijden

vrachtautoMet de Spitsmonitor krijgen logistiek vervoerders inzicht in het aantal ritten dat zij tijdens de spits uitvoeren op de Ring van Rotterdam (A13, A15, A16 en A20). Op basis daarvan kan slimmer en zuiniger worden gereden en worden vertragingen beperkt.

Het is voor vervoerders en verladers niet eenvoudig om een goed beeld te krijgen hoe vaak en waar vrachtauto’s in de spits rijden. De informatie is meestal wel beschikbaar in de logdata van boordcomputers, maar het verzamelen en filteren van deze data is veel werk. De Verkeersonderneming biedt daarom goederenvervoerders de Spitsmonitor Vrachtverkeer aan.

Deze registreert de passages van voertuigen gedurende enkele weken op 23 locaties in en om Rotterdam en levert een standaard rapportage over de spitsritten per meetpunt.

Wanneer snel en goed inzichtelijk is hoe vaak, waar en wanneer in de spits wordt gereden, is de volgende stap dat vervoerders de ritten anders kunnen gaan indelen. Rijden in de spits brengt allerlei nadelen met zich mee: zoals onnodige vertraging, extra uitstoot en meer stress voor de chauffeur en onbetrouwbare planning.

Om mee te doen met de Spitsmonitor Vrachtverkeer melden vervoerders zich aan bij De Verkeersonderneming en geven toestemming voor het registreren van de kentekens en ritten en het bewaren van de data. De kentekens van de vrachtwagens die niet meedoen worden overigens niet bewaard.

De Verkeersonderneming heeft het initiatief genomen tot de Spitsmonitor Vrachtverkeer om vervoerders en verladers te ondersteunen in het rijden buiten de spits.

Onderwerpen: ,

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.