Connected car voor iedereen

uluDe Nederlandse startup ULU lanceert een connected car-oplossing waarmee een automobilist maar bijvoorbeeld ook een verzekeringsmaatschappij eenvoudig het rijgedrag in beeld kan brengen.

Het principe wordt al langer toegepast, maar ULU maakt het een stuk eenvoudiger. Het bedrijf biedt een dongel die kan worden aangesloten op de OBD-poort van de auto. Via de dongel worden gegevens als locatie, snelheid, versnelling en dergelijke verzonden. ULU verwerkt de data biedt de informatie via een dashboard dat toegankelijk is voor bestuurders en andere belanghebbenden. Het dashboard toont de gebruiker onderhoudsinformatie, de status van de accu, maar ook de locatie. ULU zegt ook situaties als diefstal en ongelukken te herkennen.

De informatie is toegankelijk via web en mobiel.

ULU denkt voor toepassing aan verzekeringsmaatschappijen die bestuurders en fleetowners oplossingen op maat kunnen bieden op basis van gedrag. Ook garages kunnen profiteren van ULU, ze kunnen servicefeedback versturen aan hun klanten op basis van locatie en het probleem.

ULU is inmiddels tests begonnen met verzekeringsmaatschappij IkRijverzekerd en een aantal autodealers.

Onderwerpen:

Auteur: admin

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Connected car voor iedereen - VerkeersNet

Connected car voor iedereen

uluDe Nederlandse startup ULU lanceert een connected car-oplossing waarmee een automobilist maar bijvoorbeeld ook een verzekeringsmaatschappij eenvoudig het rijgedrag in beeld kan brengen.

Het principe wordt al langer toegepast, maar ULU maakt het een stuk eenvoudiger. Het bedrijf biedt een dongel die kan worden aangesloten op de OBD-poort van de auto. Via de dongel worden gegevens als locatie, snelheid, versnelling en dergelijke verzonden. ULU verwerkt de data biedt de informatie via een dashboard dat toegankelijk is voor bestuurders en andere belanghebbenden. Het dashboard toont de gebruiker onderhoudsinformatie, de status van de accu, maar ook de locatie. ULU zegt ook situaties als diefstal en ongelukken te herkennen.

De informatie is toegankelijk via web en mobiel.

ULU denkt voor toepassing aan verzekeringsmaatschappijen die bestuurders en fleetowners oplossingen op maat kunnen bieden op basis van gedrag. Ook garages kunnen profiteren van ULU, ze kunnen servicefeedback versturen aan hun klanten op basis van locatie en het probleem.

ULU is inmiddels tests begonnen met verzekeringsmaatschappij IkRijverzekerd en een aantal autodealers.

Onderwerpen:

Auteur: admin

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.