Einde aan de pakjesroulette

bringmeEen intelligente brievenbus en een slimme app. Daarmee hoopt het Belgische BRINGME een aantal problemen op te lossen rond de groeiende stroom pakjes door winkelen op internet. Nooit meer een bezorger voor een gesloten deur. En de kantoorreceptie hoeft niet meer noodgedwongen te fungeren als afhaalpunt.

Nu staat de pakjesbezorger in de helft van de gevallen voor een gesloten deur. De postbedrijven proberen dat op te vangen door afhaalpunten te organiseren. Maar daarvoor moet de consument nog steeds op pad. Als men de pakjes op het werk laat bezorgen, hoeft dat niet. Maar kennelijk loopt dat inmiddels de spuigaten uit, zodat steeds meer bedrijven dat niet meer toestaan. De BRINGME box lost alle problemen op.

Rond deze tijd worden in Leuven 30 BRINGME boxen geplaatst bij bedrijven, instellingen, een hotel en een appartementsgebouw. Werknemers of bewoners kunnen daar gebruik van maken om hun bestellingen te laten bezorgen, gebruikmakend van een speciale app.

De koerier bergt het pakje op in de box, en de gebruiker krijg via de app een seintje dat is gearriveerd. is je sleutel
Met een persoonlijke code kan men bij de bestelling in de BRINGME box, wanneer het uitkomt.

De initiatiefnemers willen het ook mogelijk maken om bestellingen bij lokale winkeliers te plaatsen die de goederen vervolgens kunnen afleveren in de box en direct kunnen afrekenen via de app.

Er hangt wel een prijskaartje aan. In de eenvoudigste uitvoering kost een box zo’n €380 per maand, dus dat wordt interessant als er tenminste enkele tientallen werknemers gebruik van maken.

De Leuvens ontwikkelaars hopen het project uit te rollen over de hele Benelux.

Onderwerpen:

Auteur: Steven Don

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.