NDW gaat actuele verkeersdata leveren

matrixbordenVanaf eind november levert NDW actuele verkeersdata en beeldbestanden van alle rijkswegen met signalering. Dit biedt mogelijkheden voor serviceproviders om hun klanten betere, realtime verkeersadviezen te geven over reistijden en omleidingen.

De bron zijn de zogenoemde MRM- en MSI-data. MRM-data komen uit de detectielussen in de weg en geven informatie over het aantal voertuigen per minuut en hun gemiddelde snelheid. MSI-data zijn beeldbestanden van matrixborden die actuele informatie geven over filevorming en afsluitingen van rijstroken. Die data was er al, maar is nu veel sneller beschikbaar. MRM-data is circa 10 seconden na meting beschikbaar en MSI-bestanden zelfs al na 4 seconden.

De data zijn beschikbaar voor alle rijkswegen in Nederland. De data is alleen snel leverbaar op de plekken waar ook matrixborden staan en dat zijn drukke A-wegen.
De informatie is bijvoorbeeld te gebruiken om te laten ziet dat een tunnel is afgesloten. Doordat deze data zo actueel is, word je minder vaak ten onrechte omgeleid.

Aanzet tot het vrijgeven van de data gaven projecten als Praktijkproef Amsterdam en Spookfiles A58, waarvoor snellere data nodig is. De dataverwerking binnen Rijkswaterstaat nam te veel tijd. Daarom is men voor die projecten de bulk aan data onbewerkt gaan gebruiken omdat je met realtime informatie minder met prognoses hoeft te werken.

Onderwerpen: ,

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

NDW gaat actuele verkeersdata leveren - VerkeersNet

NDW gaat actuele verkeersdata leveren

matrixbordenVanaf eind november levert NDW actuele verkeersdata en beeldbestanden van alle rijkswegen met signalering. Dit biedt mogelijkheden voor serviceproviders om hun klanten betere, realtime verkeersadviezen te geven over reistijden en omleidingen.

De bron zijn de zogenoemde MRM- en MSI-data. MRM-data komen uit de detectielussen in de weg en geven informatie over het aantal voertuigen per minuut en hun gemiddelde snelheid. MSI-data zijn beeldbestanden van matrixborden die actuele informatie geven over filevorming en afsluitingen van rijstroken. Die data was er al, maar is nu veel sneller beschikbaar. MRM-data is circa 10 seconden na meting beschikbaar en MSI-bestanden zelfs al na 4 seconden.

De data zijn beschikbaar voor alle rijkswegen in Nederland. De data is alleen snel leverbaar op de plekken waar ook matrixborden staan en dat zijn drukke A-wegen.
De informatie is bijvoorbeeld te gebruiken om te laten ziet dat een tunnel is afgesloten. Doordat deze data zo actueel is, word je minder vaak ten onrechte omgeleid.

Aanzet tot het vrijgeven van de data gaven projecten als Praktijkproef Amsterdam en Spookfiles A58, waarvoor snellere data nodig is. De dataverwerking binnen Rijkswaterstaat nam te veel tijd. Daarom is men voor die projecten de bulk aan data onbewerkt gaan gebruiken omdat je met realtime informatie minder met prognoses hoeft te werken.

Onderwerpen: ,

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.