Brouwer Transport (N201)-0022

Slimme verkeerslichten verbeteren doorstroming vrachtverkeer

De inzet van intelligente verkeersregelinstallaties (iVRI’s) verkort de reistijd van vrachtverkeer op drukke doorgangsroutes. Bovendien nemen de CO2-uitstoot en het brandstofverbruik af. Dat blijkt uit een pilot van Goedopweg in samenwerking met transportbedrijf Brouwer Transport B.V.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

1 reactie op “Slimme verkeerslichten verbeteren doorstroming vrachtverkeer”

Martin Kroon|23.07.20|13:55

Prima onderzoek!

Veel VRI’s kunnen slimmer afgestemd worden zonder interactieve snufjes in te bouwen.
Overal waar je als automobilist voor nop moet stoppen zonder vragend verkeer vanuit dwarswegen of overstekers, is er nodeloze energieverspilling en ontstaan vermijdbare CO2/NOx/PM/geluid-emissies! In rijtests heb ik gemeten dat 3 extra stops verbruik en emissies verdubbelen.

Daarom heb ik in het NVC 2013 het plan ‘knippergeel-voor-fietsers’ ingediend, win-win-win.
Zie https://lnkd.in/dx6rG7z

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Slimme verkeerslichten verbeteren doorstroming vrachtverkeer - VerkeersNet
Brouwer Transport (N201)-0022

Slimme verkeerslichten verbeteren doorstroming vrachtverkeer

De inzet van intelligente verkeersregelinstallaties (iVRI’s) verkort de reistijd van vrachtverkeer op drukke doorgangsroutes. Bovendien nemen de CO2-uitstoot en het brandstofverbruik af. Dat blijkt uit een pilot van Goedopweg in samenwerking met transportbedrijf Brouwer Transport B.V.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

1 reactie op “Slimme verkeerslichten verbeteren doorstroming vrachtverkeer”

Martin Kroon|23.07.20|13:55

Prima onderzoek!

Veel VRI’s kunnen slimmer afgestemd worden zonder interactieve snufjes in te bouwen.
Overal waar je als automobilist voor nop moet stoppen zonder vragend verkeer vanuit dwarswegen of overstekers, is er nodeloze energieverspilling en ontstaan vermijdbare CO2/NOx/PM/geluid-emissies! In rijtests heb ik gemeten dat 3 extra stops verbruik en emissies verdubbelen.

Daarom heb ik in het NVC 2013 het plan ‘knippergeel-voor-fietsers’ ingediend, win-win-win.
Zie https://lnkd.in/dx6rG7z

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.