
Brabant en Limburg zoeken met bedrijven naar oplossing voor verkeersdrukte
Ford en SmartwayZ testen slimme rijassistent. BEELD Provincie Noord-Brabant
Brabantse en Limburgse overheden zijn op zoek naar bedrijven die innovatieve mobiliteitsoplossingen willen testen en ontwikkelen. De overheden stellen daarvoor verkeerslichten, verkeersdata, tijd en geld beschikbaar. Door samen te werken met bedrijven hopen ze slimme oplossingen te vinden voor het steeds drukker wordende verkeersnet.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu VerkeersNet Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit. Maak nu gebruik van het actieabonnement en lees VerkeersNet voor € 7,50 per maand.
Bent u al abonnee van VerkeersNet?
Initiatieven van Smartwayz zijn een alibi voor overheden om vooral niks te doen. Cadeautjes uitdelen voor forensen, maar Weert-E’hvn staat steeds vast. Nijmegen met waalbrug ook. Eigenlijk heeft corona hen gered. Maar om Brainport niet te beperken moet er gewoon asfalt bij: spitstroken. Er wordt daar genoeg belasting afgedragen om dat te betalen. In de Randstad worden wegen rap verbreed. A4 bij Leiden kreeg parallelrijbaan. Hielp niet genoeg. Dus in recordtijd extra rijstrook op hoofdrijbaan