Regio Utrecht bouwt aan nieuw verkeersmodel

De gemeente Utrecht start op circa 325 locaties met verkeerstellingen. De tellingen worden uitgevoerd met behulp van slangen op de weg en soms een camera. De tellingen duren ongeveer twee weken en worden onder andere gebruikt voor een nieuw verkeersmodel.

Het Bestuur Regio Utrecht (BRU) maakt het verkeersmodel samen met de gemeente Utrecht en de provincie Utrecht in overleg met Rijkswaterstaat.

Dit najaar start de bouw van het nieuwe verkeersmodel. De bouw van het nieuwe verkeersmodel sluit aan op een initiatief van de provincie Utrecht, de zogenaamde ProvincieBrede ModelAanpak (PBMA).

Deze aanpak leidt tot één gezamenlijk verkeersmodel voor de regio Utrecht. Met de PBMA worden de verschillen tussen verkeersmodellen binnen de provincie tot een minimum beperkt.

Het model wordt gevoed met recente verkeerstellingen van alle wegbeheerders. Zodoende beschikken alle partners straks over een actueel verkeersmodel. De tellingen vormen een deel van de basis voor het model. De resultaten komen op de website van Utrecht te staan.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Regio Utrecht bouwt aan nieuw verkeersmodel - VerkeersNet

Regio Utrecht bouwt aan nieuw verkeersmodel

De gemeente Utrecht start op circa 325 locaties met verkeerstellingen. De tellingen worden uitgevoerd met behulp van slangen op de weg en soms een camera. De tellingen duren ongeveer twee weken en worden onder andere gebruikt voor een nieuw verkeersmodel.

Het Bestuur Regio Utrecht (BRU) maakt het verkeersmodel samen met de gemeente Utrecht en de provincie Utrecht in overleg met Rijkswaterstaat.

Dit najaar start de bouw van het nieuwe verkeersmodel. De bouw van het nieuwe verkeersmodel sluit aan op een initiatief van de provincie Utrecht, de zogenaamde ProvincieBrede ModelAanpak (PBMA).

Deze aanpak leidt tot één gezamenlijk verkeersmodel voor de regio Utrecht. Met de PBMA worden de verschillen tussen verkeersmodellen binnen de provincie tot een minimum beperkt.

Het model wordt gevoed met recente verkeerstellingen van alle wegbeheerders. Zodoende beschikken alle partners straks over een actueel verkeersmodel. De tellingen vormen een deel van de basis voor het model. De resultaten komen op de website van Utrecht te staan.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.