Mind your head helmproject spreekt scholieren aan

Het Mind your head helmproject in Limburg werpt vruchten af. Het project wijst jongeren op de gevaren van het rijden zonder helm door voorlichting op scholen. Via een quiz kunnen jongeren de helm winnen. In 2003 startte de campagne in Limburg-Noord. Met de positieve ervaringen in de regio Limburg-Noord is het project vanaf 2006 ook uitgebreid naar regio Limburg-Zuid. Doelgroep is de jonge bromfietser die zich, ook als toekomstige automobilist, een bepaalde rijstijl gaat aanmeten. Het project bestaat onder andere uit een CD-rom die het CBR uitdeelt aan jongeren die geslaagd zijn voor hun bromfietscertificaat en uit een video die samen met een lesbrief aan middelbare scholen ter beschikking wordt gesteld. De video wordt met een lesbrief aan de scholen aangeboden. De videofilm kan ingepast worden in het lesprogramma op de middelbare scholen. Het project heeft een eigen logo, dat speciaal hiervoor is ontworpen. Helmenfabrikant Arai Helmet sponsort vanaf de start het project door het beschikbaar stellen van de helmen.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.