Snelwegbus Utrecht-Almere geen succes

Utrecht Bereikbaar stopt per 1 februari 2010 met de snelwegbus lijn 700/701. Dagelijks zijn er nu gemiddeld veertig passagiers en dat is te weinig. Lijnen 700 en 701 rijden van en naar Utrecht op de trajecten Almere-Utrecht en Reeuwijk-Utrecht.

De lijnen 700 en 701 zijn in april 2009 van start gegaan om reizigers uit de richting Almere en Reeuwijk een alternatief voor de auto te bieden. Dit is een van de maatregelen die Utrecht Bereikbaar heeft genomen om werknemers uit Utrecht en Nieuwegein een vervoeralternatief te bieden tijdens de grootschalige werkzaamheden die in en rond Utrecht plaatsvinden.

De openbaar vervoerlijnen zijn in eerste instantie ontwikkeld voor houders van de Utrecht Bereikbaar Pluspas die op deze trajecten reizen. Toch voorziet de pas volgens Utrecht Bereikbaar in een behoefte, wat blijkt uit het feit dat nagenoeg alle deelnemende bedrijven hun contract met Utrecht Bereikbaar verlengd hebben voor 2010. Inmiddels zijn er bijna 15.000 passen afgenomen. Uit het onderzoek onder pashouders van juni 2009 blijkt overigens dat een kwart van de pashouders de pas gebruikt. 80% van deze pasgebruikers doet dit minimaal vier keer per week. Uit het pashouderonderzoek blijkt dat inmiddels zo’n 650 voormalige automobilisten hun auto regelmatig laten staan. De twee meest benutte faciliteiten zijn de stadsbus en de streekbus, maar ook OV-fiets is populair. Aan de oostkant van de stad biedt P+R Terrein Soesterberg in combinatie met de reguliere bussen van Connexxion voor veel reizigers een goed alternatief. Deze bussen kunnen bij file gebruik maken van de vluchtstrook.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Snelwegbus Utrecht-Almere geen succes - VerkeersNet

Snelwegbus Utrecht-Almere geen succes

Utrecht Bereikbaar stopt per 1 februari 2010 met de snelwegbus lijn 700/701. Dagelijks zijn er nu gemiddeld veertig passagiers en dat is te weinig. Lijnen 700 en 701 rijden van en naar Utrecht op de trajecten Almere-Utrecht en Reeuwijk-Utrecht.

De lijnen 700 en 701 zijn in april 2009 van start gegaan om reizigers uit de richting Almere en Reeuwijk een alternatief voor de auto te bieden. Dit is een van de maatregelen die Utrecht Bereikbaar heeft genomen om werknemers uit Utrecht en Nieuwegein een vervoeralternatief te bieden tijdens de grootschalige werkzaamheden die in en rond Utrecht plaatsvinden.

De openbaar vervoerlijnen zijn in eerste instantie ontwikkeld voor houders van de Utrecht Bereikbaar Pluspas die op deze trajecten reizen. Toch voorziet de pas volgens Utrecht Bereikbaar in een behoefte, wat blijkt uit het feit dat nagenoeg alle deelnemende bedrijven hun contract met Utrecht Bereikbaar verlengd hebben voor 2010. Inmiddels zijn er bijna 15.000 passen afgenomen. Uit het onderzoek onder pashouders van juni 2009 blijkt overigens dat een kwart van de pashouders de pas gebruikt. 80% van deze pasgebruikers doet dit minimaal vier keer per week. Uit het pashouderonderzoek blijkt dat inmiddels zo’n 650 voormalige automobilisten hun auto regelmatig laten staan. De twee meest benutte faciliteiten zijn de stadsbus en de streekbus, maar ook OV-fiets is populair. Aan de oostkant van de stad biedt P+R Terrein Soesterberg in combinatie met de reguliere bussen van Connexxion voor veel reizigers een goed alternatief. Deze bussen kunnen bij file gebruik maken van de vluchtstrook.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.