Landbouwers teweer tegen Duurzaam Veilig

De provinciale weg N281 tussen Baneheide en de Nijswillerweg in de gemeente Simpelveld is voorlopig weer toegankelijk voor landbouwverkeer. De landbouwers vochten met succes de Duurzaam Veilig richtlijnen aan.

De Statencommissie heeft de eerder ingestelde geslotenverklaring voor langzaam verkeer voorlopig opgeheven na overleg tussen de gemeente Simpelveld en vertegenwoordigers van de LLTB (Limburgse Land- en Tuinbouwvereniging).
De LLTB en brancheorganisatie Cumela Nederland krijgen regelmatig klachten van landbouwers over in hun ogen onlogische landbouwroutes. De LLTB richt haar pijlen op de Landelijke Richtlijnen Duurzaam Veilig. Deze stelt dat langzaam verkeer zoveel mogelijk gebruik dient te maken van parallelle voorzieningen. Volgens de LLTB zijn dit vaak geen verbindende/logische routes.
Wat betreft de provinciale weg N281 stelt de gemeente Simpelveld dat zij het te gevaarlijk vindt om het landbouwverkeer via de aanwezige parallelweg te laten rijden. Hier fietsen namelijk ook veel scholieren.
De betrokken partijen zien het meeste heil in een integrale aanpak. Dat wil zeggen dat de routering van het landbouwverkeer per gebied wordt onderzocht. Op basis van zo’n onderzoek wordt een definitief besluit genomen over routering van landbouwverkeer op de provinciale wegen in deze gebieden.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Landbouwers teweer tegen Duurzaam Veilig - VerkeersNet

Landbouwers teweer tegen Duurzaam Veilig

De provinciale weg N281 tussen Baneheide en de Nijswillerweg in de gemeente Simpelveld is voorlopig weer toegankelijk voor landbouwverkeer. De landbouwers vochten met succes de Duurzaam Veilig richtlijnen aan.

De Statencommissie heeft de eerder ingestelde geslotenverklaring voor langzaam verkeer voorlopig opgeheven na overleg tussen de gemeente Simpelveld en vertegenwoordigers van de LLTB (Limburgse Land- en Tuinbouwvereniging).
De LLTB en brancheorganisatie Cumela Nederland krijgen regelmatig klachten van landbouwers over in hun ogen onlogische landbouwroutes. De LLTB richt haar pijlen op de Landelijke Richtlijnen Duurzaam Veilig. Deze stelt dat langzaam verkeer zoveel mogelijk gebruik dient te maken van parallelle voorzieningen. Volgens de LLTB zijn dit vaak geen verbindende/logische routes.
Wat betreft de provinciale weg N281 stelt de gemeente Simpelveld dat zij het te gevaarlijk vindt om het landbouwverkeer via de aanwezige parallelweg te laten rijden. Hier fietsen namelijk ook veel scholieren.
De betrokken partijen zien het meeste heil in een integrale aanpak. Dat wil zeggen dat de routering van het landbouwverkeer per gebied wordt onderzocht. Op basis van zo’n onderzoek wordt een definitief besluit genomen over routering van landbouwverkeer op de provinciale wegen in deze gebieden.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.