Bestelbus PostNL BEELD PostNL.jpg

VVN: 1.250 meldingen over onveilig rijgedrag pakketbezorgers

Bestelbus PostNL BEELD PostNL.jpg

Veilig Verkeer Nederland (VVN) slaat alarm over de overlast die pakketbezorgers veroorzaken. Bij een speciaal daarvoor opgericht meldpunt kwamen in iets meer dan een jaar tijd bijna 1.250 meldingen binnen. De oplossing ligt niet alleen in handen van chauffeurs, benadrukt de belangenorganisatie voor een verkeersveiliger Nederland. Meer serviceplekken om pakketten op te halen helpen ook veel.

Dat meldt De Telegraaf. Dat VVN nu aan de bel trekt, is geen toeval. “Een bezorger moet in die periode tussen de 150 en 200 pakketten per dag afgeven. Wanneer je weet dat ze per bezorging worden betaald, besef je dat die regeling aanzet tot lekker snel de woonwijk in, snel (fout) parkeren, pakje bezorgen en snel de woonwijk weer uit”, zegt woordvoerder Rob Stomphorst tegen de krant. Of het aantal ongelukken hierdoor toeneemt en hoe hoog dat aantal überhaupt is, is niet bekend.

E-learnings

PostNL en DHL benadrukken tegenover de krant dat ze veel aandacht aan veilig rijgedrag besteden. “We laten chauffeurs e-learnings volgen en organiseren driver contests”, zegt directeur Liesbeth Kaashoek van PostNL. De postbedrijven roepen consumenten op verkeersovertredingen van chauffeurs te melden. “Want wij hebben geen uitzonderingspositie. Ook niet wat betreft parkeren”, reageert woordvoerder Ewout Blaauw van DHL.

De oplossing ligt niet alleen in handen van chauffeurs, stelt VVN. Het zou veel helpen als het aantal servicepunten waar mensen hun pakket kunnen ophalen of inleveren, toeneemt. Ieder pakketje dat daar – in een pakketkluis of bij een supermarkt – ligt, scheelt weer een voertuigbeweging in de straat.

Onderwerpen: , , , ,

Auteur: Jan Pieter Rottier

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

VVN: 1.250 meldingen over onveilig rijgedrag pakketbezorgers - VerkeersNet
Bestelbus PostNL BEELD PostNL.jpg

VVN: 1.250 meldingen over onveilig rijgedrag pakketbezorgers

Bestelbus PostNL BEELD PostNL.jpg

Veilig Verkeer Nederland (VVN) slaat alarm over de overlast die pakketbezorgers veroorzaken. Bij een speciaal daarvoor opgericht meldpunt kwamen in iets meer dan een jaar tijd bijna 1.250 meldingen binnen. De oplossing ligt niet alleen in handen van chauffeurs, benadrukt de belangenorganisatie voor een verkeersveiliger Nederland. Meer serviceplekken om pakketten op te halen helpen ook veel.

Dat meldt De Telegraaf. Dat VVN nu aan de bel trekt, is geen toeval. “Een bezorger moet in die periode tussen de 150 en 200 pakketten per dag afgeven. Wanneer je weet dat ze per bezorging worden betaald, besef je dat die regeling aanzet tot lekker snel de woonwijk in, snel (fout) parkeren, pakje bezorgen en snel de woonwijk weer uit”, zegt woordvoerder Rob Stomphorst tegen de krant. Of het aantal ongelukken hierdoor toeneemt en hoe hoog dat aantal überhaupt is, is niet bekend.

E-learnings

PostNL en DHL benadrukken tegenover de krant dat ze veel aandacht aan veilig rijgedrag besteden. “We laten chauffeurs e-learnings volgen en organiseren driver contests”, zegt directeur Liesbeth Kaashoek van PostNL. De postbedrijven roepen consumenten op verkeersovertredingen van chauffeurs te melden. “Want wij hebben geen uitzonderingspositie. Ook niet wat betreft parkeren”, reageert woordvoerder Ewout Blaauw van DHL.

De oplossing ligt niet alleen in handen van chauffeurs, stelt VVN. Het zou veel helpen als het aantal servicepunten waar mensen hun pakket kunnen ophalen of inleveren, toeneemt. Ieder pakketje dat daar – in een pakketkluis of bij een supermarkt – ligt, scheelt weer een voertuigbeweging in de straat.

Onderwerpen: , , , ,

Auteur: Jan Pieter Rottier

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.