Aanbevelingen om écht risicogestuurd te werken aan verkeersveiligheid

De verkeersveiligheid in Nederland staat onder druk. Het aantal ernstige verkeersslachtoffers stijgt weer en het terugdringen van het aantal verkeersdoden stagneert. In 2018 werd daarom het Strategisch Plan Verkeersveiligheid (SPV) geïntroduceerd. Gemeenten moeten risicogestuurd werken. Lukt ze dat inmiddels? Daarvoor heeft de Vereniging van Nederlandse Gemeenten gesprekken gevoerd met honderd ambtenaren en wethouders. Met aanbevelingen voor alle partijen tot gevolg.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu VerkeersNet Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit. Maak nu gebruik van het actieabonnement en lees VerkeersNet voor € 7,50 per maand.

START ACTIEABONNEMENT

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge Jacobs is vaste redacteur voor VerkeersNet en schrijft daarnaast voor verschillende andere vakbladen van Promedia Group, zoals OVPro.nl en TaxiPro.nl.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.