BOB bij McDonald
Limburg wil rond carnaval groot uitpakken met de Bob-campagne. De spotjes zijn onder meer te zien bij alle McDonald-zaken in de provincie.
Limburg gaat voor de nul-optie ten aanzien van het aantal slachtoffers in de provincie. Het ROVL Limburg koos voor deze doelstelling om zo aan te geven dat ten aanzien van de verkeersveiligheid nog een grote stap voorwaarts te maken is. Volgens secretaris Bart Pastoor, secretaris van het ROVL, is één van de redenen om de nuloptie te introduceren dat niemand meer echt warmloopt voor de kwantitatieve doelstellingen die nu worden gehanteerd. Zeker niet als je die op lokaal niveau doorvertaald. ‘Terug naar 50 doden in 2011. Wat moet je daar mee? Je kunt je daar eigenlijk niets bij voorstellen. Daarom hebben wij gezegd: we willen terug naar nul slachtoffers.’ Verkeerseducatie wordt daarbij ook door het ROVL een belangrijke rol toebedeeld. De eerste actie in 2010 is de Bob-actie met carnaval. Om de aandacht op deze actie te vestigen is een nieuw logo ontworpen, en de spotjes zullen worden uitgezonden via Librium.tv, een gesloten tv-netwerk dat in alle Limburgse McDonaldsvestigingen te zien is. De spotjes zullen ieder 5 minuten zichtbaar zijn. Limburg wil vroeg beginnen met de campagne omdat carnaval ook steeds vroeger begint.