VVN en drankenbranche bekrachtigen samenwerking BOB-campagne

BOB-campagne blijft nog zeker vier jaar te zien

VVN, producenten van alcoholische dranken en het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat blijven de komende vier jaar met behulp van de BOB-campagne automobilisten aanmoedigen niet met alcohol op achter het stuur te kruipen. VVN en de producenten hebben donderdag de samenwerking in deze campagne bekrachtigd voor nog eens vier jaar.

De campagne is inmiddels bekend en gewaardeerd, menen de samenwerkende partijen. Het aantal automobilisten dat rijdt met alcohol op is in vergelijking met vijftien jaar geleden gehalveerd. Tussen 2001 en 2017 was bovendien steeds een daling van het aantal alcoholincidenten geweest.

Toename in 2019

In 2019 werd weer een lichte stijging opgemerkt, al is nog niet bekend wat daarvan de oorzaak is. Voor Veilig Verkeer Nederland en de drankenbranche zien de toename met name als een aanmoediging om te blijven samenwerken met de overheid om de gerealiseerde daling de afgelopen twintig jaar voort te zetten.

Minister Cora van Nieuwenhuizen reageert positief op de verlenging van de samenwerking. “Al twintig jaar werken we met veel partners aan de BOB-campagne. De kracht van de campagne is dat die heel breed wordt gedragen – door overheid én marktpartijen. Ook STIVA, de vertegenwoordiger van de drankenbranche, gaat VVN weer 4 jaar helpen met de BOB-campagne. Daarom complimenteer ik beide partijen met de verlenging van de samenwerking. Alleen samen zijn we succesvol. Veilig thuiskomen, daar gaat het om”, aldus Van Nieuwenhuizen.

Campagne

De BOB-campagne stamt uit 2001 en wordt inmiddels gemiddeld gewaardeerd met een 7,7. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat voert jaarlijks BOB-campagnes uit via attentieborden langs snelwegen en op radio- en televisiespots. VVN probeert mensen te bereiken op social media en bezoekt gemeenten. De VVN streeft ernaar om het eigen deel van de BOB-campagne continue te vernieuwen om aandacht en impact te bereiken met het accent op het maken van de BOB-afspraak.

Daarnaast zijn in 2020 ruim 300.000 mensen bereikt via evenementen zoals de Horecava, Vrienden van Amstel Live, de Foute Party, de Horecabeurs Drenthe, de Bob-Zomertour en de Bob-Wintertour.

Onderwerpen: , ,

Auteur: Inge Jacobs

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.