Rijverbod voor Taxi Frans: “BCT is een enkelband”

Taxi Frans uit Maastricht rijdt zonder BCT’s en dat is de onderneming naast een aantal boetes op een rijverbod komen te staan. Frans Ritzerfeld heeft grote bezwaren tegen het bestaan en verplichte gebruik van de boordcomputer taxi en hij laat het er niet bij zitten. De politie laat echter weten dat Ritzerfeld de regels heeft overtreden, en zolang hij dat doet, loopt hij het risico daarmee in de problemen te komen.

Ritzerfeld heeft meerdere bezwaren tegen de BCT en verzet zich dan ook al langere tijd tegen het verplichte gebruik ervan. “We rijden dagelijks naar Düsseldorf en naar België. In het buitenland moeten ze ons ook kunnen controleren. Maar dat kan met de BCT helemaal niet. Hij werkt wel in het buitenland, maar niemand kan hem daar uitlezen.” Een ander groot bezwaar van Ritzerfeld is dat de BCT inbreuk zou maken op de privacy. “Klanten en chauffeurs krijgen als het ware een enkelband om. Het is stalken en dat mag niet.”

Vier boetes van 1.800 euro

Maar volgens de wet mag rijden zonder een BCT nu eenmaal niet, legt een woordvoerder van de politie in Limburg uit. “In het weekend van 8 april hebben wij, nadat we signalen ontvingen vanuit het Maastrichtse, een controle op taxichauffeurs uitgevoerd. In de vier auto’s van Taxi Frans werd geen BCT aangetroffen, terwijl bij wet is vastgesteld dat dit wel moet. Daarom is per auto een boete van 1.800 euro opgelegd. Diezelfde avond is nogmaals geconstateerd dat Taxi Frans mensen vervoerde in een busje zonder BCT. Twee weken later is één van de voertuigen in beslag genomen. Het is aan de Officier van Justitie om te besluiten of en wanneer die taxi weer wordt vrijgegeven.”

“Ze hebben de hele boel stilgelegd. Ze maken mijn bedrijf kapot”, claimt Ritzerfeld. In totaal heeft het bedrijf vier taxi’s. “Daarvan is er één door de politie weggesleept en in beslag genomen. Ik heb nog niet gehoord of en wanneer ik deze terugkrijg. De andere voertuigen heb ik nog wel, maar ik mag er niet in rijden. Ik ben nu bezig om het voor de rechter te krijgen, want eigenlijk moet hier een kort geding op volgen. Het is nu zo hoog opgelopen dat ik mijn klanten niet meer kan bedienen, en dat gebeurt gewoon op basis van een leugen. Want dat is de BCT: een leugen. Hij werkt niet goed, er zijn telkens storingen en op deze manier gaat mijn hele bedrijf er aan kapot.”

Veel chauffeurs van goede wil

Ritzenfelder zou op zijn minst een voorlopige vrijstelling willen totdat een rechter uitspraak in de kwestie heeft gedaan. “Maar ze zeggen gewoon: nee, je rijdt geen meter meer. Dat kan niet. Bovendien ben ik niet de enige die zonder BCT rondrijdt, maar anderen komen er gewoon mee weg.”

De politiewoordvoerder legt uit dat het Taxi Frans verboden is om taxivervoer te verzorgen zolang de taxi’s geen BCT hebben. “Er worden door dit bedrijf overtredingen begaan, en als politie moeten wij zorgen dat dit stopt. Daar controleren wij op. Zolang Taxi Frans deze overtredingen begaat, is het verboden om taxivervoer te verzorgen. We zien ook dat de meeste taxichauffeurs gewoon van goede wil zijn. Als zij een waarschuwing of boete krijgen, dan passen ze de boel aan om aan de regels te voldoen. Taxi Frans is tegen de BCT en rijdt daarom zonder. Dat is een overtreding, en als wij die overtreding constateren zal hij daar een bekeuring voor krijgen. En in het ergste geval wordt er dus een auto in beslag genomen.”

Auteur: Vincent Krabbendam

118 reacties op “Rijverbod voor Taxi Frans: “BCT is een enkelband””

Frans Ritzerfeld|31.05.17|06:23

Naar ik begrepen heb uit betrouwbare bron hebben ca 10000 taxi’s geen BCT.
Bij een totaal van 40000 vergunningsbewijzen betreft dit 25 %, daarbij geteld de ca 10000 zwartrijders komen we uit op 40 % zonder BCT, werk hebben voor de ILT is niets , maar werk houden

Ton van Dalfsen|19.05.17|13:30

@ Frans, Ik vrees dat de mensen die een vrijspraak/sepenering hebben gehad niet hun zelf bij Frans kenbaar willen maken. Jammer, Je zou AL je collega’s en jezelf er goed mee helpen. Ook om ermee naar de politici te gaan. Je helpt eraan mee om de BCT de nek om te draaien. SAMEN STAAN WE STERK. EEN VOOR ALLEN, ALLEN VOOR EEN ! Dat hoor je de branche organisaties niet noemen. Maar wel je collega’s

Frans Ritzerfeld|19.05.17|06:26

Jullie geloven het niet weer 2 boetes van € 1800,= nu in het totaal al rond de € 7500,=.
Ik ben benieuwd of al deze verhalen over vrijspraken en seponeringen kloppen, ik heb buiten Rex Urbaan meer feed back nodig over deze uitspraken, info@taxifrans.nl
De ILT is mij als propaganda materiaal aan het gebruiken voor heel NL, deed de Gestapo ook in de tweede wereld oorlog. Buiten 50 plus geen enkele reactie van ander politieke partijen, ga ze allemaal een ingebonden boek sturen, kosten € 33,= 1 stuk

Peter Walgreen|17.05.17|21:05

Als je een boete krijgt via het CJIB moet je € 9.00 administratiekosten betalen, is illegaal volgens de hoge raad. Maar de politiek zegt doodleuk dat iedereen dat dan maar persoonlijk moet aanvechten maar dat doet geen mens natuurlijk. Dus ook bepaalde door de politiek opgelegde eisen worden door een rechter van tafel geveegd.

Paul Dijkhuizen|16.05.17|12:45

@Ton, dat kan inderdaad een middel zijn om om de politieke wil te beïnvloeden om het beleid m.b.t. de BCT aan te passen. Als je de brief van de staatssecretaris leest kun je daaruit opmaken dat die politieke wil er nu zelfs na dit toch duidelijk negatieve rapport er niet in zit. Daar veranderd een uitspraak van een rechter niet veel aan. Maar goed, jij weet het natuurlijk beter, ik hoor het graag wanneer je jouw BCT demonstratief op het binnenhof gaat kieperen.

Ton van Dalfsen|16.05.17|12:34

Vrijspraken door een rechter kan een MIDDEL zijn om de wet te kunnen veranderen. GEBRUIK OOK DAT MIDDEL. Maar ja, bij vergaderingen zitten partijen die allemaal een eigen doel hebben. En bereikt de politiek niet. LAAT JE HOREN! TV, Kranten etc.

Ton van Dalfsen|16.05.17|12:19

BLA BLA BLA BLA Dom, Dommer, Domst. Doen ze expres de evaluatie uit laten komen na een vergadering. volgende vergadering MAANDEN VERDER.Precies wat Frans zegt, Er moeten acties komen. Laat ons horen. geen achterkamertjes politiek.

Paul Dijkhuizen|16.05.17|11:39

Frans, je moet niet het Amerikaanse en Nederlandse rechtssysteem met elkaar vergelijken. In eerdere zaken die zijn gevoerd naar aanleiding van boetes mbt de BCT heeft de rechter ook de wet niet veranderd. De politieke weg is een betere keuze, helaas gaat het lang duren voor we weer een kabinet hebben en ondertussen blijft de landelijk uitgerolde BCT-test gewoon door gaan. Helaas kwam de evaluatie gister pas uit ná beëindigen van de vergadering, had daar graag met de commissie over gesproken.

Ton van Dalfsen|16.05.17|09:33

@ Frans, Zeker, met gerechtelijke uitspraken kan je mee naar de politiek en de wetgeving be-invloeden. 50+ doet er tenminste al wat aan. PERFECT. nu de rest ook nog bestoken zoals jij doet.

Frans Ritzerfeld|16.05.17|08:50

We danken iedereen voor de bijdrages, we moeten ons allemaal samen gooien, persoonlijk heb ik alles uit de kast gehaald, wat maar mogelijk is, er moeten actie’s komen, er wordt hier onterecht leed berokkend, dit heeft absoluut niets te maken met
“in alle redelijkheid en billikheid” we worden gedrild alsof we in het leger zitten, maar daar hebben ze ook rechten, ik had mijn hele wagenpark buiten de BCT helemaal in orde.
Ik moet weer even kappen (emotie’s)

Frans Ritzerfeld|16.05.17|08:36

Deze kosten moeten terug verdiend worden op onze botten, met deze 900 nieuwe ILTers kunnen ze de gefabriceerde rotzooi van de BCT’s niet aan, dan krijgen we de volgende vorm van machtsmisbruik. Er wordt ILT nog even een half politiekorps in geschakeld om te kunnen handhaven en ons te stigmatiseren tot crimineel, wild west taferelen achtervolgingen met blauw licht, terwijl je klanten in de taxi hebt, dit gaat toch veel te ver, nogmaals, “machtsmisbruik”

Frans Ritzerfeld|16.05.17|08:25

Hoeveel onterechte boetes dit BCT verhaal al heeft op geleverd, dit is onterecht stigmatiseren van de bovenste plank en al helemaal alle gedupeerden hun zuur verdiend geld terug betalen. Ik zit al met een boetepost van € 5806,= en dit voor een regelrechte leugen, dit tot dar aan toe, maar taxi’s in beslag nemen en een bedrijf helemaal plat leggen, kan gewoon niet, hier vindt machtsmisbruik plaats van de bovenste plank, wat is de achterliggende gedachte hiervan, wat kosten die 900 nieuwe ILT’s ??

Frans Ritzerfeld|16.05.17|08:12

info@taxifrans.nl Bij interesse stuur een mail en u krijgt het hele verweer toe gestuurd, mijn verhaal is verstuurd naar de algehele landelijke media en alle politieke partijen.
50plus heeft al gereageerd en zullen ons verweer in de debatten mee nemen.
Het zou de politiek sieren om meteen in te grijpen. Een rechter kan wel degelijk een Wet veranderen, “kijk naar Trump in Amerika” het is alleen welke rechter durft hier recht over uit te spreken, de overheid moet eerlijk en duidelijk maken.

Ton van Dalfsen|15.05.17|23:05

politiek Den Haag heeft het KNV hoog zitten waar ze zelfs op nieuwjaar recepties komen of een panel vormen voor iets onbelangrijks. Je kan nog beter voor jezelf opkomen bij een rechtsgang van je PV want de brancheorganisaties laten je in de kou staan

Ton van Dalfsen|15.05.17|23:01

Blijkt dus dat STN geen waarde hecht aan de ondernemers die procederen om tenminste gelijk te krijgen van de rechter dat de wetgeving omtrent de BCT niet deugt. Met al deze vrijspraken kan je ermee naar de politici gaan en de grote aandacht er voor vragen zodat zij hier wat aan kunnen doen. Er zijn al diverse vrijspraken over het niet hebben van de BCT en/of geen update hebben van de BCT. KNV hoef je al helemaal niets van verwachten want die hebben toen ingestemd met de komst van de BCT. En

Peter Vriens|15.05.17|13:47

Ik zou de commissie vragen willen voorleggen:
Gemaakte bct afspraken met I&M en de Taxibranche zijn:
Vereenvoudiging boekhouding,geld besparen,
Eerlijke concurrentie d.m.v. de bct,
Privacy chauffeur respecteren door adviezen aan I&M door CBP op te volgen,
Fraude van rit gegevens d.m.v. BCT voorkomen,
Kosten complete bct max. € 1000,
Minimaal 4 fabrikanten,
Geen van deze afspraken waar gemaakt!
Waarom niet?
Handhaven stoppen, totdat de bct aan alle toezeggingen voldoet.
Duidelijkheid graag.

Paul Dijkhuizen|15.05.17|12:34

Zo toch maar even naar Utrecht, begeleidingscommissie BCT, ook al zal het volgens sommigen niks uitmaken. Zal een paar vragen op tafel leggen daar en verzoeken tot schriftelijke beantwoording en wederom tot openheid van zaken. Voor degenen die denken dat dit meer zoden aan de dijk zet dan procederen via een rechter in een strafzaak om een wet te veranderen (wat onmogelijk is), raad ik u aan lid te worden van STN. Meepraten helpt meer dan schreeuwen.

Frans Ritzerfeld|13.05.17|20:45

Dames en Heren, maandag a.s. wordt alle verweer en kritiek in gelezen en landelijk verstuurd naar alle media in NL en Belgie en Duitsland, mijn pc is te klein om dit grote verhaal te realiseren, dus externe hulp nodig, in alle beloofde eerlijkheid, er is in het totaal op dit moment € 115,= ontvangen, mijn dank. Heb zelf een rondgangetje gemaakt, heel veel taxibedrijven houden naast de BCT ook nog rittenstaten bij, dit door storingen en fraude gevoeligheid. Ik roep heel NL op steun dit project

Ton van Dalfsen|12.05.17|09:23

Heren, Dames, Ik heb net € 50 overgemaakt naar Frans. Het is gul maar verdient zich terug

Frans Ritzerfeld|12.05.17|00:09

Waar collega’s blijft de financiele steun, nog geen 5 euro ontvangen, of zijn het toch alleen maar praatjes, met klem, dit gaat ons allen aan, vandaag ben ik het, ik vecht er voor, morgen bent U aan de beurt, een tientje per taxi investeren en we zijn er uit, het bespaart U uiteindelijk duizenden Euro’s aan bekeuringen, bij voorbaat dank

Frans Ritzerfeld|11.05.17|23:59

Er zijn nu 3 proces verbalen binnen gekomen a € 1800,=, ik heb mijn verweer terug gestuurd met 1x 33 A 4 tjes met mijn betoog en 2 x ongeveer 60 A4 tjes met mijn betoog, Ik heb dus ook gevraagd voor een rechterlijke uitspraak, nu ben ik dus echt benieuwd wat er gaat gebeuren en of / als Jurisprudentie van kracht is. Mocht dit niet zo zijn, dan heeft de NL Staat een vet probleem, we krijgen dan hetzelfde probleem als in Amerika, de beslissing van de rechter staat boven de Politiek en Wet, poooh

Ton van Dalfsen|11.05.17|10:53

Gisteren stond er een ILT wagen bij schiphol vertrekhal. Dacht: Hé hou mij nou maar weer aan en geef mij een PV voor het niet hebben van de Update. Hij wordt toch door de rechter geseponeerd zoals bij velen al is. Maar helaas werd niet aangehouden. volgende keer beter

Ton van Dalfsen|11.05.17|10:44

Heb vaak storingen in mijn BCT’s. Eind van de dag alle gegevens weg of er klopt niks meer van. Als ze de rij en rusturen willen controleren hadden ze beter de tachograaf kunnen doen. Bestaat al jaren in de vrachtwagens en bussen. En administratie op eigen manier zolang de bel.dienst je kan controleren. Het gaat de ILT niks aan waar ik ben geweest en waar ik mijn pauze heb genoten. Supermarkt is toch ook niet verplicht om bepaalde kasregisters te gebruiken? Al koop je een kasregister in Rusland!

Peter Vriens|10.05.17|23:17

Maar Henk,
Als jij of iemand mij kan voorrekenen dat je geld aan je bct hebt verdient hoor ik dat graag.
Mijn accountant heeft een andere mening.
Kan ook zijn dat ik “profijt ” niet snap.
I&M heeft ons wijs gemaakt dat we met de bct geld besparen.
Dat heeft niemand mij kunnen voorrekenen
Zoals gezegd, de bct is een kostenpost.
Ook de subsidie is een sigaar uit eigen doos geweest.

Peter Vriens|10.05.17|22:41

De Metrolink / Smartax Taximeter Boordcomputer uit 1997 was destijds al veel geavanceerder dan de nu verplichte BCT Henk, KOSTEN TOEN 800. GULDEN !
De bct houd innovatie tegen doordat systemen er aan koppelen onmogelijk danwel onbetaalbaar is.
We hebben geen vrije keuze meer.
Bij storingen ben je afhankelijk van 1 fabrikant.
Daar wordt nu al volop misbruik van gemaakt. Garantie kennen ze b.v. niet.
De bct zou ons geld besparen.
Helaas,
Iedereen verliest er aan.
Bct is een grote leugen.

Ton van Dalfsen|10.05.17|14:49

@ Frans, Er zal er zeker één het wel aan willen durven zoals bijv. PricacyFirst. Volgens Tjerk hebben zij daardoor ook een wet aangepast gekregen. En zoals jij en ik zeggen: Wim Kok heeft in zijn hoogtij dagen bij de vakbond ook wetten aangepast zien gekregen. Hierdoor zal de BCT helemaal op losse schroeven komen te staan. En het ILT heeft dan het nakijken. Daarna kunnen de wegens overcomplete ontslagen inspecteurs altijd nog taxichauffeur worden.

Mieke Heijnens|10.05.17|13:27

Henk, rong answer, eerste pc’s waren inderdaad log, waarom meen je dat bij de eerste 3 BCT aanbieders 2 aanbieders al failliet verklaard zijn, dit is mede gekomen door de nl wettelijke certificeringen wat de Staat er op los gelaten heeft, ze deugen van geen kant, ze proberen nu het balletje van deze prullen bij ons neer te leggen om maar te kunnen bekeuren, als ze je pakken met een mankement, zing je wel anders, ik heb mijzelf, ben mijzelf, dit bedrog moet beeindigd worden.

henk|10.05.17|11:53

Wat ik nou niet begrijp waarom nou geen bct de eerste computer was ook log en moet je nu kijken wat een profijt we er van hebben geweldig.Frans maak je niet druk je hebt altijd jezelf nog.

Frans Ritzerfeld|10.05.17|09:28

Ik ben niet zo een held op de p.c., op dit moment het hele verhaal in aan het scannen.
We blijven hopen dat er zoiets als recht bestaat, de ILT/overheid moet eens eerlijk op de proppen komen met hoeveel faillissementen dit BCT deblacle/verhaal al op geleverd heeft, het is gewoon volksverlakkerij
Onze democratie is door de bureaucratie en regelgeving veranderd in een dictatuur, erger als de zwaarste vorm van communisme.

Frans Ritzerfeld|10.05.17|08:59

Ik heb de meeste info door gestuurd naar Vincent Bohre van Privacy First, dus het loopt.

Het zijn echter meer onderwerpen.

1) Massale inbreuk op de privacy van chauffeurs en wellicht klanten.
2) Buitenlands toezicht en handhaving R.T.W. en A.T.W.
3) Ondeugdelijkheid en werking van de BCT’s

Ik dank nogmaals iedereen voor de aangeleverde info, samen staan we sterk.

Frans Ritzerfeld|10.05.17|08:03

Ironisch is dat deze “wijlen” collega zijn taxi rechtsboven op de foto staat, half verscholen achter de afsleepwagen, kan ook zijn broer zijn.

Frans Ritzerfeld|10.05.17|07:50

Ik stap er in ieder geval niet uit, ik wil die afgang van dit maffia imperium echt mee maken, ben 64 jaren oud, voor de derde keer 8 jaren energie er in gepompt, door dag en nacht te werken, om iets van oudedag reserve op te bouwen en met een vingerknip, doen ze het licht uit en proberen ze je levend te begraven, wat willen we nog en wat moeten we nog, maar dit verhaal moet af gemaakt worden. Ik ga nu even met Privacy First in conclaaf.

Frans Ritzerfeld|10.05.17|07:40

Peter Walgreen, de corruptie boeit de media niet veel, er is pas een collega hier in het zuiden vermoord,”is heel erg” en negatief, dit krijgt landelijk alle aandacht, stel je eens de vraag, hoeveel mensen uit dit leven stappen omdat ze kapot getergd zijn door deze machocultuur van de ILT, feit is wel dat “als ze verliezen met claimen zullen blijven zitten wat dan boven 1 miljard uit zullen komen” dus het gaat uiteindelijk om veel geld. Ze hebben mij bewuster trouw mijn bestaansrecht af genomen

Frans Ritzerfeld|10.05.17|07:22

Over te lopen van de vakbond naar de politiek, oke niet terug kijken, politiek is krom. We zitten ook met een ander heel sterk punt, taxivervoer valt onder het beroepsvervoer, als ik in Duitsland , Belgie, of Frankrijk rijd, moet men mij ook kunnen controleren op ATW en Rijtijden Wet, dit is met die BCT niet mogelijk, buiten het niet gedegen functioneren is de BCT in strijd met alles wat bestaat, er is in dit debacle 300 miljoen gepompt, wat is er links of rechts aan de strijkstok blijven hangen

Frans Ritzerfeld|10.05.17|06:57

Ik heb mijn verhalen gisteren al kenbaar gemaakt aam Mr. Appia en Co. Ik zal ze heden ook kenbaar maken bij Privacy First, dus achter de schermen ben ik bezig, lukt het niet linksom dan maar rechtsom, het liefst rechtdoor om dit misbruik van macht eens aan de kaak te stellen. Alle eerlijke taxichauffeurs worden gestigmatiseerd tot crimineel. Dat er hier een zware inbreuk plaats vindt op de privacy en klant is zo zonnenklaar, Kok heeft toen ook een Wet veranderd maar heeft half NL verraden door>

Tjerk Vinckx|09.05.17|23:06

Advocaten Mr.Appia en Co heb ik deze materie al voor gelegd, stonden met hun oortjes te klapperen, totaal niet zaken deskundig. Ik denk dat men zich moet melden bij PrivacyFirst, dit is een stichting waar naar mijn inziens de kosten redelijk zijn. PrivacyFirst heeft het zg kenteken parkeren in Adam gewonnen en heeft op 12 maart 2015 de Wet bewaarplicht telecommunicatie gegevens buiten werking gesteld hebben een duidelijke mening over de BCT (Frans dit heb je ontvangen). Beetje huiswerk maken !!

Peter Walgreen|09.05.17|21:19

Datum: 04 mei 2017 Onderwerp:
De navolgende mail naar de Telegraaf gestuurd:
Ik heb een sterk onderwerp voor jullie krant, de schandalige manier van manipuleren en bevoordelen van Minister Schultz van Hagen t.o.v. de KIWA en daarbij de verrijking van haar man van ongeveer 2,9 miljoen euro na het verkopen van zijn aandelen in KIWA. Dit is duidelijk een zaak van handelen met voorkennis geweest. Kunt u hier iets mee?

Ton van Dalfsen|09.05.17|12:37

@ Frans, Goed dat het bij Omroep Max komt. Je zou nog meer moeten aanschrijven of bellen. Bijv. Pauw? (Kijken vele politici naar) en Hart van Nederland? noem maar op. Telegraaf redactie bellen voor een stuk in de zaterdag editie. Vraag aan Duco, want hij weet geloof ik wel wat ingangen.

Ton van Dalfsen|09.05.17|12:25

steun van de branche organisaties. En ik verwacht ook niet die steun die je ZOU MOETEN KRIJGEN

Ton van Dalfsen|09.05.17|12:24

met de BCT maar vergt tijd om hem om te laten bouwen tot nederlandse wetgeving en te laten certificeren. De huidige BCT was er ook niet zomaar in een paar weken gerealiseerd en gecertificeerd. De Actie zou eigenlijk zoals ik hier steeds roep: Met z’n allen dat ding bij het binnenhof op een hoop gooien. Maar ja wie doet mee? Taxibelangen denk? ik niet. En de grote bedrijven als connexxion etc. die lopen als een hondje achter het KNV aan.
@ Frans, Uiteindelijk moet je het zelf doen zonder de

Ton van Dalfsen|09.05.17|12:19

@ Paul, Bij een overleg zitten verschillende partijen aan tafel met z’n eigen doel. Je kan meepraten in het overleg maar of het voor je eigen groep positief op uitdraait betwijfel ik zeer. Een ILT zal er alles aan doen om de BCT te houden. En zij hebben de directe ingang om buiten het overleg om de bewindslieden in hun richting te houden. Dat gaat al 17 jaar zo. En een KNV die er toen mee ingestemd heeft zal met het ILT mee lullen om geen gezichtsverlies te hebben. En ja ik ben nog steeds bezig

Paul Dijkhuizen|09.05.17|12:00

@Ton, Hoe weet jij nou of overleg op niets uitloopt? Je kunt hier wel roeptoeteren dat anderen niets doen of het allemaal verkeerd doen, waar blijft jouw actie? Jij zou toch met een BCT komen, hoe staat het daar mee? @Frans, kun je ook zeggen waarom de DAS er niets in ziet? Je kunt alleen in verweer gaan tegen de gang van zaken omtrent controle en in beslag name, er is geen rechter die een wet kan wijzigen. Al zet je er tien advocaten op, alleen een wetswijziging via de politiek is mogelijk.

Ton van Dalfsen|09.05.17|11:23

@ Frans, In het taxiblad van Amsterdam ( Taxiblad ) adverteerd Van Appia & Van der Lee. Specialisten in Straf-en bestuursrecht. Neem eens met hun contact op. Misschien zien zij er wel brood in. Zal even de Adv. voor je op de mail zetten.

Frans Ritzerfeld|09.05.17|09:52

Resumerend, deze Wet moet af geschaft worden, ze is met zoveel andere Wetten in strijd dat ze nooit geratificeerd had mogen worden in de Tweede Kamer, dus actie, ik rijd voorop, wij worden hier gestigmatiseerd tot crimineel, dit zijn we niet en willen we ook niet zijn. Ik zweer U allen dat ik uw belangen in samenspraak met U voor 100 % eerlijk zal behartigen, mijn bankrekening nr. is NL96RABO0155014609 o.v.v. actie-steun.
Collega’s met klem dit wordt een uitgelezen kans, het betreft ons allemaal

Frans Ritzerfeld|09.05.17|09:02

Betaalbaar vertegenwoordigen, of hebben de collega’s misschien een alternatief ?
info@taxifrans.nl

Frans Ritzerfeld|09.05.17|08:59

Mijn rechtsbijstandsverzekering de DAS heeft af gehaakt. Ik heb gevraagd of ze misschien in een Hoger Beroep mij eventueel wel willen vertegenwoordigen. Dus we moeten alles althans voorlopig op eigen kracht realiseren, dit was een fantastische kans voor DAS om in naam van het Sociaal Maatschappelijk Belang eens echt iets te kunnen betekenen. Hier vindt sociale uitsluiting plaats en discriminatie van een minderheids groep m.b.t. straattaxi. Welke advocaat wil ons hierin >

Frans Ritzerfeld|09.05.17|08:44

Vanavond Omroep Max NL 2 om 18.30 uur Dinsdag 9 mei 2017
Groet, Frans

Ton van Dalfsen|08.05.17|20:21

@ Peter, Juist ze lullen al zoveel jaar maar er komt niks uit. Met overleg voeren schiet je niks mee op. Er zitten meer aan de tafel met andere bedoelingen.

Ton van Dalfsen|08.05.17|20:18

Zoek de Media op en blaas van de toren, laat je horen. Dat deed Wim Kok ook toen hij nog vakbondsvoorman was en de wet werd aangepast. Wat een slap gelul van Taxibelangen. ACTIE, ACTIE, ACTIE !!!!!!

Ton van Dalfsen|08.05.17|20:15

@ Ruben, Dat had ik al voor gesteld om op het binnenhof alle BCT’s op een hoop te gooien. Maar ja, wie doet er mee? Taxibelangen wil alleen maar overleggen wat op niets uit loopt. Mw de Boer is er niet meer en andere kamerleden moeten zich hier in verdiepen en zijn we weer MAANDEN verder. Je hoeft geen dure advocaat te nemen. Ga eens langs de velden en je komt wel een advocaat tegen die het wel ziet zitten voor weinig geld. Lullen maar niks doen en alleen maar advies geven kom je niet verder

Peter Vriens|08.05.17|19:25

BCT overleg met de overheid is er 17 jaar, zonder positief resultaat.
Waarom langer overleg voortzetten?
Er is geen deskundige te vinden die achter deze BCT uitvoering staat.
De BCT voldoet niet, daardoor niet werkbaar, belemmert daarnaast automatisering.
Nut rijtijdenwet niet aangetoond, ook daarvoor is de BCT nutteloos.
Een wet die problemen geeft opschorten !
De overheid is doof voor deze problemen. Alleen dreigen en bekeuren.
Dan is burgerlijke ongehoorzaamheid een laatste optie.

Ruben Brandenburg|08.05.17|17:36

maar komt er nou niemand met het idee om echt eens met zijn allen gewoon te stoppen met het gebruik van de BCT en over te gaan met het o zou fijne oude boekje. gewoon iedereen stoppen en niet meer gebruiken tot er recht is gesproken over dat ding.
kijken of we dat voor elkaar kunnen krijgen landelijk, burgelijke ongehoorzaamheid nou jammer dan.
de hele taxi wereld in nederland organiseren om dit voor elkaar te krijgen,

taxibelangen STN|08.05.17|17:01

diverse overleg-commissies en we onderhouden banden met kamerleden. Via die kamerleden kunnen we er misschien ooit voor zorgen dat de wet wordt gewijzigd, vraag blijft echter wel op wat voor wijze we dan kunnen komen tot een betere en eerlijkere registratie en controle. In de tussentijd zullen we moeten proberen er voor te zorgen dat de huidige apparatuur en wetgeving zo werkbaar mogelijk zullen zijn, alleen door hier met de overheid over in overleg te blijven kunnen we daar iets in betekenen.

taxibelangen STN|08.05.17|16:57

Wij hebben als STN de heer Ritzerfeld toegezegd hem te ondersteunen met informatie en advies die wij hebben. Punt blijft echter dat we, ook met hele dure advocaten, de wet niet gewijzigd zullen krijgen. En ook al is de wetgeving verkeerd, de controlemiddelen krakkemikkig, de controle uitvoering achterhaald… toch zal men moeten voldoen aan de wet. Misschien lijkt het zo dat wij als STN niets doen, niks is minder waar. De door Mw. de Boer gestelde vragen kwamen uit onze koker, wij praten mee in

Frans Ritzerfeld|07.05.17|19:38

De ILT gaat zover dat ze mensen ook nog hun eigenwaarde afnemen, dit is regelrecht stigmatiseren, collega’s, voor mij is zonneklaar dat dit toch een keer had moeten gebeuren, ik doe een oproep om deze problemen netjes en rustig op te lossen, dus absoluut geen anarchie, feit is dat ze eens op hun plaats gezet moeten worden.
Ik hoop dat ik bovenstaand verhaal een beetje verduidelijkt heb om alles begrijpelijk te maken, we zijn maar allemaal mensen en bij de ILT weten ze ook niet alles.
Mijn dank.

Frans Ritzerfeld|07.05.17|19:30

bepaald, deze wet is in strijd met wel 5 andere wetten, zoals eerder omschreven, de Rechterlijke Macht, daar weet de ILT inmiddels van dat ze nooit hier een uitspraak kunnen verwachten, is bewezen door de vele vrijspraken en Jurisprudentie, dus de Uitvoerende Macht in dit geval de ILT is ernstig in gebreke en maakt daar grof misbruik van, dit kan dus nooit de bedoeling zijn want ze gaan boven rechterlijke besluiten staan, ik hoop dat diegene wat hiervoor aansprakelijk is alles krijgt af genomen.

Frans Ritzerfeld|07.05.17|19:23

Volgens het Eu verdrag bepaalt regel 1 dat ieder land de WP mag inrichten en uitvoeren naar eigen believen. Regel 2 bepaald dat dit inrichten van de WP nooit en tenimmer in strijd mag zijn met de vestiging en mededinging, hoe kan ik in godsnaam nu mededingen met straattaxi, als de Staat ritjes doet voor nog geen 15 % van een rit, DAAR LIGT DE BRON VAN ALLE ELLENDE, we hebben de Politieke Macht, de Rechterlijke Macht en de Uitvoerende Macht, het goedkeuren van de BCT is een door de Politiek >

Frans Ritzerfeld|07.05.17|19:04

In de taxibranche gerealiseerd waardoor er geen eerlijke concurrentie meer kan zijn met straat-taxi, 10 % ?? als die subsiedievreters ritjes doen oor € 1,95 voor een rit van 6 a 7 km, dit heet dit concurrentievervalsde staatsteun en het zich schuldig maken aan kartelvorming, ongeoorloofde prijsafspraken, voorbeelden zijn niet alleen de BCT’s, maar ook de werkmappen van Duco Douwstra, dan is het wel heel gemakkelijk om 900 ILT ambtenaren te laten toezien om dit kartel op alle fronten te bewaken

Frans Ritzerfeld|07.05.17|18:32

Collega’s is het niet beter om STB als centraal punt hiervoor aan te wijzen, dit temeer om misbruik en belangenverstrengeling te vermijden, gewoon een rekening nr. openen d.m.v. een stichting met open boeken en controleerbaar, uiteindelijk moet de bron aan gepakt worden, kijk op Europa NU art. 85 Kartelvorming is verboden, Europa nu art. 86 misbruik van machtspositie om dit kartel te beschermen, de ILT doet nl. niets anders.
De Staat heeft via div. constructie’s allelei subdidie vervoer >

Ton van Dalfsen|07.05.17|08:50

Zodra ik het weet mail ik het naar je.

Ton van Dalfsen|07.05.17|07:26

@Peter, Er zijn vele ZZP-ers die op geel rijden via een legale constructie. Zal dit ook even onderzoeken hoe zij bij de KvK zijn ingeschreven. @Frans, Hoe komt iedereen aan jou bankrekening? Ik wil graag inleggen. En voor de anderen: Als je in een groep zit Ga dan geld inzamelen en stort dat dan. En voor de grotere bedrijven, Ook jullie hulp wordt gewaardeerd door bedrijven die meer dan 20 auto’s hebben bijv, €100 in te leggen. Met z’n allen staan we sterk en verdient het dubbel en dwars terug

Frans Ritzerfeld|06.05.17|17:16

De waarheid mag altijd gezegd worden, nergens ter wereld wordt dit vertoond, zijn we het niet allemaal een beetje zelf schuld, maar het sluipt er allemaal tussenin, nu krijgen we de kans om de knuppel eens helemaal door het hoenderhok te gooien, hoeveel taxibedrijven heeft de ILT op haar geweten met haar onredelijke en achterlijke regelgeving, als alle vormen van subsidievervoer af geschaft worden is de taxibranche weer gezond

Frans Ritzerfeld|06.05.17|17:11

Collega’s hier in Maastricht hebben we OMNIBUZZ gemiddeld 1500 ritten per dag aan ik meen € 1.85 per rit kan ook € 1.95 zijn per rit van de ene kant van de stad Maastricht naar de andere kant, dit kunnen 6 a 7 km zijn, dit heet concurrentie vervalsende staatssteun, want alle straattaxi staat nagenoeg stil, dit allemaal tot daar aan toe, als men ziet hoe de ILT ons affakkelt is het toch te triest voor woorden, de Staat maakt zich schuldig aan kartelvorming met de ILT als kartelpolitie, waarheid

Peter Vriens|06.05.17|14:24

Frans vervolg:
Ik heb een Notaris gevraagd een voor mij en passagiers aantrekkelijke rechtsvorm te onderzoeken.
Dit zal enige tijd vergen.
We kijken ook naar bestaande belbus bedrijven onder welke rechtsvorm en hoe zij werken.
Er is er zelfs 1 bij waarbij de directeur/rit planner over de €80.000 op de loonlijst staat.
Je leest het goed ja.
We zullen dan wel wegenbelasting moeten betalen, maar daar staat tegenover, geen loon en inkomsten belasting voor vrijwilligers die de belbus rijden.

Peter Vriens|06.05.17|14:23

Frans,
Misschien is een stichting of iets dergelijks een optie.
Belbussen e.d.laat I&M ongemoeid terwijl zij met busjes rijden geschikt voor 8 passagiers.
Veelal wordt een vergoeding gevraagd voor een dorps ritje van € 3.00 per persoon.
Dit X 8 passagiers is € 24 per rit van 3 KM . Daarmee zit de belbus vaak boven de wettelijk toegestane taximeter prijs, ondanks dat deze stichtingen barstens vol met subsidie draaien en vrijwillige chauffeurs zonder regels daarbij. Heel aantrekkelijk voor ons.

Frans Ritzerfeld|06.05.17|10:19

Gisteren brief ontvangen ILT met” Voornemen tot het opleggen van een last onder dwangsom van € 3000,=” Maar weer geen Proces Verbaal, mijn taxi’s gaan heden weer de weg op en ze mogen wat mij betreft alle taxi’s (nog 4) bij de ILT voor de deur op stapelen, ben toch al geruineerd en heb niets meer te verliezen, 1 taxi staat nog in beslag, daarom eerbiedig en met klem, actie gevraagd, ben al ziek getreiterd. Ik heb jullie hulp nodig en we zijn er uiteindelijk allemaal bij gebaat.
Dank u.

Frans Ritzerfeld|06.05.17|10:04

Collega’s ik dank u allen van harte voor de support, we zijn het er allemaal over eens dat hier een einde aan moet komen en dat er een ernstige vorm van machtsmisbruik plaats vind, als we ons organiseren staan we heel sterk, maar het moet wel gebeuren, de actie’s van de ILT vragen voor burgerlijke ongehoorzaamheid, wat mij betreft mag u de BCT”s allemaal op het binnenhof in Den Haag gooien, als we allemaal kappen, hebben ze geen poot meer voor op te staan, het zijn broodrovers.

Frans Ritzerfeld|06.05.17|09:46

Frans Ritzerfeld leg via STB en Taxi Pro € 1000, = in een pot en vraag met klem iedere collega € 10,= in te leggen en bij te dragen om eens echt af te rekenen met het debacle BCT, dit tientje zult u duizenden keren terug verdienen, omdat ik het vermoeden heb dat handhaving op de BCT gewoon gekweekt is door de overheid om de 900 nieuwe ILT ambtenaren te betalen, waardoor de Staat zich schuldig maakt aan flessentrekkerij op de botten van de algehele taxibranche, BCT is een leugen en blijft leugen

Ton van Dalfsen|05.05.17|21:20

betaalrekening waar dit voor gebruikt kan worden? Nu moeten we met z’n allen de schouders er onder zetten. Dit is de uitgelezen kans !!!!!!!!!!!!

Ton van Dalfsen|05.05.17|21:18

In de amsterdamse wandelgangen heb ik gehoord dat er een ZZP-er al 3 proces verbalen heeft gehad voor het niet hebben van een BCT. En alle 3 de keren gewonnen. Weet zijn naam niet maar als die persoon dit leest neem contact op met Frans of Duco. Zo kunnen we als collega’s elkaar helpen en zou er een proef proces kunnen worden opgestart. Ook als iedereen een donatie geeft van rond de 10 Euro helpen we met z’n allen elkaar om van die enkelband af te komen. Wie heeft er nog een slapende

Paul van den Beuken|05.05.17|14:50

@Ton, had ik gezien, maar nog geen reactie van hun, wel van Rex. En aangezien Peter Vriens met het voorstel kwam met ‘Een tientje voor Frans’ is het wel handig als iemand dat coordineert. Uiteraard kan Frans dat ook zelf.

Ton van Dalfsen|05.05.17|14:24

Dan had Taxibelangen meteen na het verschijnen van het artikel hier op taxipro Frans moeten contacten. Of hier reageren wat ze normaal ook doen. Beetje laat om op te pakken. Woensdagmiddag is dit artikel geplaatst. Lees het eerste bericht van Tjerk maar eens.

Paul van den Beuken|05.05.17|13:49

@Rex. Dit is een mooi proefproces voor / icm. Taxibelangen. Pakken jullie dit nu op?
Ik ben van mening dat voor een eventuele crowdfunding actie tbv,. juridische ondersteuning er een coordinerende rol voor jullie stichting is weggelegd.

Hubert Lahaye|05.05.17|13:33

Het lijkt wel of alle hier reagerende taxi-chauffeurs en -bedrijven het ‘recente’ verleden (2014) vergeten zijn. Daarom deze link:

https://www.taxipro.nl/ondernemen/2014/01/15/schultz-weigert-ook-in-rechtszaak-openheid-te-geven-contract-kiwa/

Deze minister is nu demissionair. Tijd om onze volksvertegenwoordigers om opheldering te vragen, of deze problematiek onderdeel is van de coalitie-onderhandelingen.
Haar parij (VVD) is op dit moment behoorlijk kwetsbaar, als het gaat om INTEGRITEIT!

Ton van Dalfsen|05.05.17|13:09

Het zou de ILT sieren als ze een persbericht maken dat ze de BCT niet meer controleren op aanwezigheid en/of updates. Ze zouden eigenlijk toe moeten geven dat het een mislukking is. En dat weten ze ook maar geven niet toe. Zeker als ze zelf al roepen dat de gegevens niet betrouwbaar zijn uit monde van hun. Maar ja, een criminele organisatie geeft niets toe. En maar tegen de staatssecretaris zeggen: Mooi apparaat die goed werkt. Hoeven we niet te evalueren.

richard Jaasma|05.05.17|13:02

Hallo Allemaal
Goed plan van Ton van Dalfsen!!! wordt echt tijd voor actie!!maar dan ook echt iedereen !!Bct en kiwa spullen inleveren!!
van De hele taxi branche blijft zoo ook helemaal niks van over!!!
alles kost geld ,geld en nog maar eens geld en garantie hoo maar!!!

Taxi Richard Sneek

Ton van Dalfsen|05.05.17|12:44

@Ferry, Verwacht niet veel van de branche organisaties. KNV heeft toen met de BCT ingestemd dus die hoor je helemaal niet want die heeft dan gezichtsverlies bij de overheid. En Taxibelangen? Tja wat moet ik daarover zeggen. Alleen maar dit: Praatjes vullen geen gaatjes. ACTIE!!!!!! Steentje bijdragen aan Frans zodat hij na het goede resultaat op een voetstuk gezet kan worden. En de branche organisaties hebben het nakijken

Ferry van den Heuvel|05.05.17|12:01

Beste Ton,

Goed plan allemaal de BCT inleveren, tevens gezamenlijk met alle klagers en Taxibelangen en KNV de boel aanpakken.

Maar ik vrees het zal hier wel enkel bij klagen blijven.

Ton van Dalfsen|05.05.17|11:46

Ik heb geen updates in mijn BCT’s. Staat niet in de wet dat je het moet doen. Ik heb toen gecertificeerde BCT’s gekocht. En dat ILT ze niet door een fout in het systeem niet kan uitlezen is niet mijn probleem. Updates hadden dus gratis verstrekt moeten worden. En als ze toch mijn gegevens willen zien? Bij mij komen ze er niet in. Dan geef ik ze aan voor huisvredebreuk. Criminele zooitje is het. die ons met die enkelband als crimineel beschouwen.

Ton van Dalfsen|05.05.17|11:35

Het zou zo mooi kunnen zijn als de hele taxibranche op een afgesproken datum en tijd naar Den Haag afreist en daar op het binnenhof alle bct’s op een hoop te gooien. Of is dat een fabeltje.

Rex Urban|05.05.17|08:44

Vandaag bevrijdingsdag.
Met een verplichte enkelband genaamd BCT, heeft deze deze dag voor de Taxibranche een zuur randje.
Voor iemand die in het bezit is van een Taxipas (bewijs van goed gedrag) en nooit veroordeeld is geweest, is een verplichte BCT dan ook onrechtvaardig.
Deze doorgeslagen regelgeving kunnen we missen als kiespijn te meer omdat geen enkel nut ervan ooit aangetoond is.
De BCT geeft mij het gevoel dat de Securitate actief is die passagiers en mij achtervolgen.

Frans Ritzerfeld|04.05.17|22:15

Wel bekeuren als het er niet is, tja we moeten die taxichauffeurs af slachten als vee.
Er bestaat bij de ILT veel te veel hierachie, het is alsof je in het leger zit, het bewijs dat de staat zich schuldig maakt bij overtredingen is dat men meteen spreekt over een economisch delict en dat men bij de politierechter moet verschijnen, dit bewijst nogmaals kartel, geflikt door de staat en misbruik van macht door de staat, de knuppel moet eens helemaal door dat hoenderhok

Peter Vriens|04.05.17|22:08

T.V. geeft het al aan,
Allemaal een kleine bijdrage geeft de mogelijkheid het beste advocaten kantoor in te huren die deze uitbuiting kan stoppen.
KNV of Taxibelangen zou dit wellicht kunnen regelen door het voortouw te nemen.
Het is aan de Taxi ondernemer’s zelf om iets meer te doen als klagen alleen.
Kosten gaan altijd voor de baat uit.
Actie.
Een tientje voor Frans ! Wie houdt ons tegen.

Frans Ritzerfeld|04.05.17|22:08

Hebben ze bij de KIWA geen computers, ik zit al meer dan een week op een ondernemerskaart te wachten voor mijn ZZPers, een druk op de knop en dan moet het toch geregeld zijn, je mag wel niet rijden zonder, weer zo een belemmering en voorbeeld van bureaucratie waar het hele bedrijfsleven aan kapot fakkelt, eerst aan gevraagd dan krijgt men een brief of alle gegevens correct zijn, in gestuurd, en dan niets meer, tja werk hebben is niks, maar houden, ze moeten eens nadenken over belemmeringen

Ton van Dalfsen|04.05.17|20:46

Chauffeurspas kost € 130 en een bank pas € 0 / Rijbewijs +/- € 80 / Paspoort +/- € 80/90. Dieven zijn het bij het KIWA. Criminelen!!!!!

Peter Walgreen|04.05.17|16:25

dat ze die code wel gehad heeft en maar moet bewijzen dat dat niet zo is. Volgens de postwet heeft KIWA maar te bewijzen dat ze de code verzonden hebben maar dat kunnen ze niet zeggen ze. De omgekeerde wereld dus dat deze criminelen ook hier kennelijk boven de (post) wet staan.

Peter Walgreen|04.05.17|16:23

Mijn chip werkt niet goed meer want ik moet meestal meerdere keren inloggen voordat de BCT hem accepteerd. Volgens de witteboordencriminelen van de KIWA moet ik dan maar een nieuwe pas kopen waar ze vervolgens 10 dagen garantie op geven! (Heb ik zwart op wit van de KIWA) dus kennelijk staan zij wat garantie geven ver boven de wet, echt ongelooflijk. Mijn dochter kreeg een nieuwe pas maar kreeg nooit de pincode toegezonden en de KIWA zegt dan gewoon dan moet u weer een nieuwe kopen. Zij zeggen

Peter Walgreen|04.05.17|16:17

Ik heb ook ervaring met de witteboorden criminelen van de KIWA. Mijn chip werkt vaak niet goed en mijn BCT accepteerd dan vaak mijn pas pas na meerdere keren proberen in te loggen. Volgens de KIWA moet ik dan maar een nieuwe pas kopen waar zij liefst 10 dagen garantie op geven! (Heb ik zwart op wit van de KIWA) als mijn pas dan na die 10 dagen niet meer (goed) zou werken moet ik gewoon weer een nieuwe kopen volgens hun. v.w.b. garantie staat de KIWA dus kennelijk ver boven de wet.

Peter Walgreen|04.05.17|16:12

Ook ik heb ervaring met de witteboorden criminelen van de KIWA. Mijn chip op mijn pas werkt vaak niet en volgens de KIWA moet ik dan maar een nieuwe pas kopen. Geloof het of niet maar ik heb zwart op wit van de KIWA dat ze 10 dagen garantie geven op een nieuwe pas, als die daarna niet meer (goed) werkt dat moet ik weer een nieuwe kopen. wat (geen) garantie geven staan ze dus kennelijk ver boven de wet.

Taxi Volendam|04.05.17|16:06

De RDW had de taak om de ingebouwde BCT en software te controleren.
Zij zijn hiermee gestopt, waarom weet ik niet.
Dat laatste beetje onafhankelijke contr. is weg.
Daardoor zijn wij afhankelijk van fabrikanten die hun eigen vlees keuren.
De belofte aan ons gedaan dat er minimaal keuze is tussen 4 bct fabrikanten geld nog steeds.
Nu 1 fabrikant is geen marktwerking.
Wettelijke garantie heeft nog niemand gebruik van kunnen maken.
Storingen moet je zelf betalen, als je tenminste zo dom bent.

Bertax Landsmeer|04.05.17|15:46

Betaal hem, En dan kijken wij of uw oude auto defect is en of het uw schuld is of niet??? Zo ja, geen geld en oude auto terug!
Maar gewoon een nieuwe moeten kopen?
Geen wettelijke garantie ( ik kan ook niks meer bewijzen want het wettelijke bewijs heb ik eerst in moeten leveren!
Ik kan ook niet eens een defecte chip uitlezen, dat kan alleen Kiwa, maar Kiwa houd lekker zijn mond en heeft de oude kaart in bezit!

Kijk als de kaart nu gebroken is ed?

Wie heeft hier ervaring mee?

Schande!

Bertax Landsmeer|04.05.17|14:50

Kiwa heeft ook mijn oude chauffeurskaart in bezit en heeft dus mijn wettelijk bewijs van een defecte kaart mischien al vernietigt volgens hun procedure!
Als ik nu bezwaar maak ( al gedaan) en nog een keer via mail, geen reactie buiten automatisch ontvangen bericht!

Ik wil u een voorbeeld geven,
Als u een nieuwe Auto koopt, en uw auto raakt defect buiten u schuld, dan heeft u garantie! De Dealer zal hem maken voor u!
De Dealer zegt dan vervolgens, breng u auto, koop meteen een nieuwe bij ons,

Bertax Landsmeer|04.05.17|14:42

Kiwa stuurt u eerst een rekening van €130.- inzake nieuw beleid dat bij alle vervangende kaart aanvragen eerst betaald moet worden en dan pas gekeken wordt of de kaart defect is? ( de Chip!)
Prima geregeld toch? Gelijktijdig bezwaar ingediend ddat ik mij beroep op mijn wettelijk consumentenrecht dat ik garantie heb op de Defecte kaart die immers buiten mijn schuld defect raakt!
Dus ik wil graag restitutie van mijn betaalde leges a €130.-

Niet dus!
Ik hoor niets meer van Kiwa!

Vervolg,

Duco Douwstra|04.05.17|13:59

Je kan voor een overtreding niet 2 x bestraft worden, dus of je krijgt een boete of inbeslagneming. Bij de BCT wetgeving staat nergens dat het niet hebben van een BCT tot in beslag name van het voertuig kan leiden.De ILT rommelt maar wat en maakt schandalig misbruik van hun machtspositie.Dat staat gelijk aan het gedrag van een criminele organisatie.Veel rechtschapen ILT mensen hebben mij onomwoden verteld,dat zij zich schamen vooral prive, voor het misdadige funtioneren van hun eigen organisatie

Ton van Dalfsen|04.05.17|13:56

@ Frans, Ga ermee naar de landelijke media. TV, krant etc. Gooi olie op het vuur dat het goed gaat oplaaien

Bertax Landsmeer|04.05.17|13:48

Beste lezers, ik had het al eerder geschreven hier, maar goed nog een keer dan!

Op een ochtend, pats! Bij het insteken en intoetsen BCT Chauffeurskaart kreeg ik een blauw schermpje te zien met de vermelding ” storing in BCT kaart! Laat u kaart nakijken! ”
Dus gedaan, melding gedaan bij Kiwa, kaart geblokkeerd, nwe aanvraag kaart,dus verder rijden op BSN nummer totdat de nwe kaart wordt bezorgd en de oude defecte wordt ingeleverd bij courier!
Prima geregeld toch?

Dus niet!

Vervolg hieronder,

Taxi Volendam|04.05.17|12:29

Ton,
KNV of Taxibelangen hebben misschien te weinig middelen om een proces te voeren tegen de Staat.
Taxiondernemers moeten de koppen bij elkaar steken door allemaal € 25 in een potje te stoppen voor rechtshulp of een belangrijk kruispunt te blokkeren of zo.
Dan is Den Haag zo wakker.
Arbeidstijdenwet naleven is prima.
Een heksenjacht op chauffeurs met een inkomen van € 10 per uur, oorzaak falende Taxiwet is idioot en komt alleen in Nederland voor.
Daar zou ILT zich niet voor moeten lenen.

Frans Ritzerfeld|04.05.17|12:27

Geachte collega’s, ik dank jullie uit de grond van mijn hart, voor deze artikelen en recensies, deze verhalen zullen het mij gemakkelijker maken om de rechter te overtuigen.
Ik ben heel eerlijk, ik sta geestelijk op dit moment aan de rand van de afgrond van al dit onrecht, hier fakkelt men helemaal van af, samen staan we sterk.
Ik roep op om iedereen die problemen heeft gehad m.b.t de BCT, functioneren, upgraden, handhaving en bekeuringen mij dit toe te mailen info@taxifrans.nl dan wegflikkeren

Ton van Dalfsen|04.05.17|10:56

@ Taxi Volendam, De Politie 244.000 keer oververmoeid achter het stuur !!!!!!!!!!!

Taxi Volendam|04.05.17|10:48

Hypocrisie ten top!
Lees de media.
In totaal overtrad de politie zelf de Arbeidstijdenwet 244.000 keer, alleen al in 2016 !
Lees de media !
Diezelfde politie controleert ons via de bct op deze arbeidstijdenwet.
Wanneer je jezelf ongeloofwaardig wil maken vooral zo doorgaan.
Ik zou ook graag uitgelegd hebben waarom alleen de Taxibranche door Politie gecontroleerd wordt op het naleven van de genoemde wet en niet ieder beroep.
Veiligheidsreden nooit aangetoond, wat men graag beweerd.

Ton van Dalfsen|04.05.17|10:17

voorbeeld zal zijn. Wat de belangen organisaties tot op heden nalaten. Die organisaties durven geen kort geding aan te spannen. En Frans zal naar mijn mening het gelijk van de rechter krijgen

Ton van Dalfsen|04.05.17|10:15

@ Taxi Volendam, En zelfs het uitvoeren van een update staat niet in de wet. Waarom een evaluatie terwijl alle door voorgaande staatssecretarissen rapporten die in zijn/haar opdracht zijn uitgevoerd in de prullenbak komen voordat het weer bij de staatssecretaris komt. Evaluatie rapport komt ook in de prullenbak terecht voordat het bij de staatssecretaris komt omdat het een vernietigende rapport zal zijn/worden. Ik denk dat Frans Ritzerfeld met het niet hebben van de BCT’s voor de rechter een

Taxi Volendam|04.05.17|10:02

IlT geeft bekeuringen voor het niet hebben van een BCT omdat men redeneert: de BCT is wet.
Zij kunnen niet in gaan op het NUT van deze wet, doordat het nut nooit aangetoond is.
Het tegendeel wel.
De Taxiwereld wordt door I&M zoet gehouden met een in hun opdracht toegezegde evaluatie die er niet is gekomen.
We kunnen wel raden waarom niet.
Het Taxibeleid is reeds 17 jaar een chaos die met de komst van de BCT zelfs is toegenomen.
Hoe leg je dat uit I&M ?
We moeten ons verzetten tegen deze onzin!

Ton van Dalfsen|04.05.17|09:57

@ Tjerk, Seget is een voorbeeld van vele poolse taxibedrijven. Die Renault Trafic’s gaan echt niet de grens over. De klanten worden voor de grens over gezet of opgehaald in/uit poolse touringcars.

Ton van Dalfsen|04.05.17|09:48

@ Frans, Heel veel succes toegewenst. Jij verdient zeker een lintje. De BCT is de grootste waardeloze prul wat er is. Ik heb al veel storingen met die rot dingen. Dus alle gegevens van die dag ineens weg. Meer bij de TAXiTRONiC dan bij de Cabman.

Ton van Dalfsen|04.05.17|05:49

@ Tjerk, Heb hier niets aan toe te voegen. Alleen Mevr de Boer is er niet meer. weet niet wie haar taken heeft overgenomen.

Tjerk Vinckx|04.05.17|04:09

Vandaag herdenken we diegenen die zijn gevallen voor de Vrijheid van U en mij.De geschiedenis leert ons dat diegene die gedeporteerd en gefusilleerd zijn dit hoofdzakelijk te danken hebben de Nederlands Ambtenaar van het Bevolkingsregister en de Nederlandse Politie agent ook zij kenden geen PRIVACY daar op hun persoonsbewijs een J stond afgedrukt, laat U nooit maar dan ook nooit U PRIVACY afnemen, dit is een recht Artikel 10 t/m 13 Grondwet van het Koninkrijk der Nederlanden !!!

Tjerk Vinckx|04.05.17|03:32

Poolse minivans vervoeren tegen betaling personen op Nederlands grondgebied, slapen in het voertuig (www.seget.pl) bij de tankstations A13 en A44, U wordt gediscrimineerd tav van u mede Europese collega’s. De Wet Openbaarheid Bestuur wordt ten aanzien van het KIWA contract door de rechtbank door minister Schultz geseponeerd ( u weet wel 3 miljoen in het binnenzakkie ) zg privacy voor oud ambtenaren. U en U passagiers hebben recht op PRIVACY !!!

Tjerk Vinckx|04.05.17|03:13

@Frans, neem contact op met Vincent Böhre / PrivacyFirst, College Bescherming Persoonsgegevens / Mevr.Strikker , Mevr.de Boer / tweedekamer.nl en daarnaast Mr.Eric Schreuders / Net2Legal advocaten.
Laat u niet in de hoek zetten door ambtelijk uitschot !! @ Stichting Taxibelangen Nederland u behoort inmiddels ook tot de zg slapjanussen gelijk KNV Taxi Nederland. Download Toekomst voor de taxi geschreven door prof.dr.Hugo B.Roos. Dien een schadeclaim in over gederfde inkomsten, wat een gotspe.

Max Kühner|03.05.17|23:07

Wij lullen slechts en schrijven boos…. en doen vervolgens bangig braaf wat de overheid ons oplegt. Ook ik. Ritzerfeld daarentegen verdient een lintje, hoogste klasse. Alhoewel ik een stil vermoeden heb dattie is overgeslagen, afgelopen donderdag.

Frans Ritzerfeld|03.05.17|17:28

4 bekeuringen van 1800 euro, pas 1 keer schriftelijk in kennis gesteld, dan krijgen we toch zo iets van U heeft het recht om zich te verdedigen maar de handhavende macht gaat hier op alle fronten boven de rechterlijke macht staan, want er is jurisprudentie over BCT verhalen, dit is duidelijken schriftelijk kenbaar gemaakt aan de ILT, gelijke monniken, gelijke kappen

Frans Ritzerfeld|03.05.17|17:14

Op dit moment staat er een Belgisch taxibedrijf geregeld op de Provincie haar diensten aan te bieden, zonder BCT, dit bedrijf is hier failliet gegaan en begint via Belgie gewoon hier bij de Provincie te rijden, kan het nog krommer, nogmaals de waarheid komt altijd uit, al schreeuwen de mussen dit van de daken.
Wat hier verder de achterliggende gedachte is, vul het maar in, willen de gedeputeerden niet via track en trace gevolgd worden? In ieder geval klasse justitie van de bovenste plank.

Taxi Volendam|03.05.17|17:05

Taxi Frans heeft wel een punt dat er veel mis is met de BCT.
Daarom zou de Politie alle BCT’s in beslag moeten nemen, i.p.v. Taxi,s.
Voorbeeld : Wanneer je auto niet voldoet aan de Typekeuringen, APK of sjoemel software heeft, wordt deze ook van de weg gehaald.
Dat is niet anders als met de ondeugdelijke BCT.
Zolang de BCT niet voldoet aan alle eisen en uitgangspunten opgesteld door de overheid (I&M), is het onbehoorlijk een Taxiondernemer hiervoor te bekeuren.

Frans Ritzerfeld|03.05.17|17:05

De ILT probeert door machtsmisbruik iedereen monddood te maken, maar gelukkig zijn de tijden veranderd, daarom heb ik Taxi Pro heel hoog in het vaandel, want de waarheid mag ten allen tijden gezegd en geschreven worden, ik had in 2014 een heel goed en lieve en voorbeeldige chauffeur, dit had hij van zijn vader hoofdagent ” begraven 53 jaren oud,” kreeg 3 onbenullige bekeuringen van de marrechaussee en omdat hij die bekeuringen had, kreeg zijn baas, ik, een bekeuring van 2800 euro, sorry kappen.

Frans Ritzerfeld|03.05.17|16:56

Ik heb het vermoeden dat mijn voormalig bedrijf Frenske Prive Vervoer mij blijft achtervolgen, ingeschreven KVK, vergunning aan gevraagd, bij de Provincie, konden ze niet verlenen, was niet geregeld in de WP, gevolg 38 man op straat, bedrijf gesloten door de rechter, ca 2 jaren later, klant in de taxi met vergunning, bent u Frenske, U heeft wat klaar gemaakt, ik was prive chauffeur bij de Provincie met eigen auto, zonder taxivergunning, wij stonden dagelijks met 3 tot 5 auto’s bij de Provincie

Frans Ritzerfeld|03.05.17|16:43

De ILT moet bekend, maken hoeveel bekeuringen nu al uit geschreven zijn op de mankementen, upgrades van de bct’s en als blijkt dat ze hun boekje te buiten zijn gegaan in plaats van 900 ILT ambtenaren erbij, de hele ILT opdoeken en het werk overlaten aan de regionale politie, want die kennen iedereen, ik hoop dat een rechter mijn verhaal serieus neemt dan kan ik de rekening van weer 8 jaren hard werken presenteren aan de staat, nogmaals moord met voorbedachte rade van in bonafide taxibedrijf

Frans Ritzerfeld|03.05.17|16:33

Het blijft water op een hoopje vegen, in 2020 zijn alle certificeringen op de bct’s en chauffeurskaarten vervallen, EN NU, 3 aanbieders 2 failliet getreiterd en de rest deugd niet, enkele maanden geleden 2 ILT ers thuis gehad, ze verklaarden dat ze alleen de laatste dag konden uit lezen op de bct, leg dit maar eens uit aan een buitenlandse controleur, het ene verbaal na het andere, dus de bct is ook in strijd met eu-recht.
4 keren schriftelijk aan gegeven bij de ILT dat ze er niet in komen

Frans Ritzerfeld|03.05.17|16:22

Vergelijk dit nu eens met de ca 10.000 zwartrijders in NL, alleen in Amsterdam 700 en iemand wat toch buiten de BCT alles in orde heeft wordt gewoon met voorbedachte rade gekild, zonder enige vorm van proces, inderdaad 8 April controle, gisteren pas een proces verbaal mogen ontvangen, bij de inbeslagnames beroept men zich op art. 94 wetboek, weer een leugen daar staat nergens als je geen BCT hebt dat men de taxi in beslag mag nemen, art 85/86 eu recht, kartelvorming en misbruik maken van macht