Handhaving niet altijd volgens taxiprotocollen

Foto: ProMedia

De coronaprotocollen voor veilig taxivervoer zijn door veel gemeenten en handhavende instanties geaccepteerd, maar nog zeker niet door allemaal. Bedrijven die zich aan de voorschriften houden, lopen dan toch tegen beperkingen of zelfs forse boetes aan. KNV vindt dat niet acceptabel en werkt aan nog bredere omarming van de voorschriften.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Vincent Krabbendam

9 reacties op “Handhaving niet altijd volgens taxiprotocollen”

mike van Wanum|17.06.20|09:23

Een taxi heeft een landelijk geldende vergunning ,waarom dan niet een landelijk vastgelegd protocol ? Noodverordening is dus in etappes van toepassing en eindigt als ze in het vliegtuig stappen waar ze dan een niet medisch masker op doen . Hoe is het virus dan in Nederland terecht gekomen ? Schijnveiligheid om een luchtvaartmaatschappij in leven te houden ,maar een kleine ondernemer die zijn hoofd boven water probeert gehouden ,op te hangen aan onduidelijke regels .

Peter Walgreen|14.06.20|23:23

Jorg,
Ik denk dat je wijst naar het verlagen van de prijs van een taxivergunning met liefst ongeveer € 1150.00 ik denk dat je helemaal gelijk gaat krijgen.
Het verlengen van je chauffeurskaart is overigens wel weer ongeveer € 7.00 duurder geworden, de dieven…..

Jorg|11.06.20|17:42

Voor die 71% is alweer een nieuwe lichting onderweg ben ik bang.

https://www.kiwaregister.nl/publicaties/voorstel-verlaagde-tarieven-per-1-juli-2020

Peter Walgreen|11.06.20|17:05

Net nog een hele tijd met een rijinstructeur staan praten, hij mag gewoon weer lesgeven en zowel hij als zijn leerling(e) hoeven geen mondkapje te dragen!
Ze zitten dus ongeveer 30 centimeter van elkaar.

michel boode|11.06.20|14:04

KNV kan wel leuk een protocol opstellen maar als dit niet door het RIVM wordt ondersteunt heeft dit geen waarde en gaan er gewoon maximaal 2 pax in een busje.

Frans Ritzerfeld|11.06.20|12:56

71% overweegt te stoppen, dan worden die ander 29% ook nog de doodsteek toe gebracht, want wij willen ons allemaal zelf in stand houden, regelgeving in de taxibranche grenst aan het absurde.

Rodney Barten|11.06.20|12:44

Het is toch van de zotte dat je maar 4 personen in een busje vervoerd mag worden, krijg geregeld aanvragen van 5-8 passagiers. Moeten ze dan 2 taxibusjes nemen om vervolgens op Schiphol met z’n allen in het vliegtuig te stappen? Dit is niet uit te leggen.

Don Roemer|11.06.20|12:25

25 juni dient er een kort geding tegen de Staat en het RIVM door het ‘alternatieve’ RIVM met als boegbeeld wetenschapper Willem Engel. Hopelijk is deze fascistische idioterie dan snel voorbij. https://www.youtube.com/watch?v=j32avzg0218&t=1415s

Marco Mens|11.06.20|11:56

De wirwar van regels en protocollen die ook nog eens verschillen per gemeenten maakt het er allemaal niet makkelijker op. Beleid zou eenduidig moeten zijn en voor iedere burger begrijpelijk.
Op deze wijze wordt er naar willekeur gehandeld door overheden. En is het totaal onbegrijpelijk geworden hoe je nog verantwoord kan ondernemen. Zeker als je beseft dat mensen die van of naar Schiphol gaan vliegen/hebben gevlogen waarbij de onderlinge afstand van 1,5 meter ook niet meer gewaarborgd is/word.