cao

Werkgevers Zorgvervoer en Taxi doen eindbod en stellen ultimatum

KNV, branchevereniging, Koninklijk Nederlands Vervoer
Koninklijk Nederlands Vervoer. Foto: KNV

De werkgevers hebben naar eigen zeggen een “historisch loonbod” gedaan, in de onderhandelingen over een nieuwe cao Zorgvervoer en Taxi. Dat laat werkgeversorganisatie Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV) weten. Daarnaast hebben de werkgevers vakbonden FNV en CNV een ultimatum gesteld. “De bonden dienen vóór 25 oktober gereageerd te hebben, anders staken de werkgevers de onderhandelingen voor onbepaalde tijd.”

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Olivier Smits

Olivier Smits is redacteur van Mobiliteit.nl en TaxiPro.

7 reacties op “Werkgevers Zorgvervoer en Taxi doen eindbod en stellen ultimatum”

Albert Lasschuit|21.10.22|02:09

aan W Janssen

daar moet 4% staan toch? dit jaar 0% volgend jaar 8 het jaar daarop 4%
is 12% totaal : door 3 = 4% pj

12% aan koopkracht werd alleen al in dit jaar ingeleverd, volgend jaar nog eens ruim 6% volgens de banken,
en wie weet hoeveel in 2024? zeg 4% dat is dan in totaal 22% over deze 3 jaren!!
de chauffeurs gaan er dus 10% op achteruit in Martijn Kersng`s model, maar dat hoor je hem natuurlijk niet zeggen!!!!!

PaulAM|20.10.22|18:31

Afspraken maken voor 2 jaar? In deze onzekere tijden met meer dan 10% inflatie, lijkt mij niet verstandig.

annuska veenstra|20.10.22|12:59

Ze vergeten te vermelden dat de oude verloonde tijd regel inhoud dat je max 4 onderbrekingen op standplaats hebt, onbepaalde en onbetaalde tijd en daarnaast nog 6! onderbrekingen (onbetaalde/eigen tijd) buiten standplaats.

W Janssen|20.10.22|12:16

Daar moet 6 procent staan.

W Janssen|20.10.22|12:10

Mooi hoor loontrede 3 en 4 eruit.
Ik lees alleen niets over het opschuiven van de andere loontreden.
Wordt hier bedoeld dat sowieso alle treden opschuiven en daarbovenop
het gemiddelde van 5,5 procent loonsverhoging?

willem j brouwer|15.10.22|20:32

En de chauffeurs worden weer genaaid.

Karin Roest|15.10.22|18:23

Martijn Kersing moet wel in de gaten houden dat de chauffeurs er al jaren bijna niet bij hebben gekregen dus hij doet net of het heel veel is maar dat valt best wel mee . en wat is nou 12% in 2 jaar? Ik hoop ook dat de bonden het zooitje plat gaan gooien . Dat zielige gedoe van die werkgevers weten de chauffeurs nu wel wel. Die horen elk jaar het zelfde liedje van die werkgevers .