Interview

HR-coach Ann Rens: ‘Bevraag tijdig je chauffeurs over wat ze willen en belangrijk vinden’

Ann Rens
HR-coach Han Rens. Foto: Ann Rens

Taxichauffeurs aanwerven en aan boord houden is een hele opgave. Het laatste wat je dan wil is dat de taxichauffeur een burn-out oploopt. Hoe kan je dat voorkomen? We praten met Ann Rens van het Belgische HR-partner en loopbaancentrum POP Consult & Coaching. Zij geeft onder meer HR advies en loopbaanbegeleiding aan midden- en kleinbedrijven. 

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Matthias Vanheerentals

1 reactie op “HR-coach Ann Rens: ‘Bevraag tijdig je chauffeurs over wat ze willen en belangrijk vinden’”

Stef Bouwhuis|01.12.22|16:42

Mijns inziens is een gebroken dienst met werkpieken in de ochtend en middag ongunstig voor het geluksgevoel van werknemers. Ik stel voor om strategische samenwerkingen aan te gaan, waarbij een taxi chauffeur die bijvoorbeeld vanaf 07:00 rijdt, niet met een urenlange onderbreking midden in de dag ’s avonds nog een gebroken dienst moet rijden. De beste keuze lijkt het om bijvoorbeeld tussen 07:00 en 10:00 de ochtendpiek te rijden en vervolgens 5 werkuren bij een andere werkgever of project.