Capaciteitsproblemen

KNV luidt noodklok: ‘Tekorten bij CBR zorgen voor grote problemen bij zorgvervoerders’

Bertho Eckhardt
KNV-voorzitter Bertho Eckhardt. Foto: TaxiPro

Zorgvervoerders ondervinden massaal problemen door capaciteitsproblemen bij het CBR, zegt werkgeversorganisatie Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV). Steeds meer chauffeurs kunnen daardoor niet op tijd hun praktijkexamen doen. De organisatie pleit op de lange termijn voor een compleet ander systeem waarin zij minder afhankelijk zijn van het CBR.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Else van Andel

10 reacties op “KNV luidt noodklok: ‘Tekorten bij CBR zorgen voor grote problemen bij zorgvervoerders’”

Taxi Volendam|15.06.23|10:53

Dames Heren.
We zijn overgeleverd aan moderne slavernij en worden nu afhankelijk van dit soort uitbuiting.
Hang Uw chaufferspet maar aan de kapstok.
Misschien komen we over 100 jaar in aanmerking voor een vergoeding voor de misstanden die nu aan de orde zijn.
De wereld veranderd.
De regelneuten ook, zij slapen, behalve Mevr. K, die er over onze rug beter van geworden is.

Peter Vriens|15.06.23|10:15

Wanneer je zo zonder enig papiertje / vergunninkje bij b.v een belbusbedrijf gesponsord door je gemeente terecht kan, zou je wel gek zijn om een dure opleiding die 6 maanden kan duren te volgen.
De taxibranche wordt op onzinnige kosten gejaagd door ondeugdelijke wetgeving, die geen enkel aanwijsbaar nut heeft.
ILT spreekt over eerlijke concurrentie en veiligheid, hun stokpaardje.
KNV / ILT, Toon maar aan dan d.m.v. de verplichte (ondeugdelijke) bct.
De politiek moet eindelijk wakker worden!

Juliette Lourdes|14.06.23|08:05

Veel slechter dan de taxi cao kan bijna niet, zou haast denken dat je voor een uitzendbureau werkt met zulke voorwaarden. Geen enkele toeslag, en geen enkele betaalde officiele vrije dag

Hessels Taxi Bv|13.06.23|15:33

De branche heeft goed opgeleide mensen nodig. Taxibranche creeer een opleiding. Kandidaten zakken CBR examen omdat ze de knopjes op het dashboard niet beheersen niet op de kneepjes van het vak! Vrijwillige chauffeurs stappen in allerlei alternatieven voor taxivervoer van Gemeenten, zorginstellingen. Er zijn dus wel genoeg kandidaat chauffeurs zo blijkt, vooral onder senioren. Waarom zou iemand liever vrijwilliger willen zijn moet je je afvragen. CBR examen en praktijk, mijlenver uit elkaar!

Sjaak Hoek|13.06.23|13:28

gewoon pure geld klopperij

Sjaak Hoek|13.06.23|13:27

maar dit kan allemaal binnen een maand geregeld worden een keer had ik iemand in de auto die ook examen had gedaan mar zakte omdat hij niet helemaal wist hoe de navigatie werkte in de auto die ook stuk bleek te zijn hij ree daardoor een beetje om maar vergat tegen de examinator te zeggen dat hij omgereden had en wat van de meterprijs af zou trekken daarvoor zakte hij hij is er gelijk mee gestopt het is gewoon pure geldklopperij die CBR nergens voor nodig

Sjaak Hoek|13.06.23|13:22

wij zijn als klein taxi bedrijfje op zoek naar personeel er hebben er 3 gesolliciteerd alle 3 zonder pas ze hebben nagekeken hoe lang het duurt bij het CBR 4/6 maanden voor ze aan de beurt zijn waar is de tijd gebleven dat je alleen je rijbewijs moest laten zien aan een bedrijf dat je een VOG moet hebben ok en door een keuringsarts moet laten keuren ok maar iemand die al 30 jaar zijn rijbewijs heeft opnieuw examen moet doen bij het CBR is gewoon te gek voor woorden

Peter Walgreen|10.06.23|18:38

Maar Alexander Pechtold zou alles hier toch wel even oplossen…

Kevin Wormerveer|08.06.23|20:34

De branche probeert het CBR de schuld te geven, een makkelijke zondebok. Maar het echte probleem is natuurlijk het schrale salaris. Geen reiskostenvergoeding, geen avondtoeslag, geen nachttoeslag, geen Zat/Zondag toeslag, geen 13de maand. En zelfs als je even stilstaat wordt die tijd van je dienst afgetrokken. Nogal logisch dat er een groot tekort is, en de mensen die uitstromen? Goed voor hun, die zien ook wel in dat elke andere sector beter betaald.

Eric van Dulst|08.06.23|20:05

Er zijn chauffeurs genoeg naar mijn idee. Werk wordt alleen verkeerd verdeeld.Het ene bedrijf heeft zoveel ritten,dat ze overal te laat komen en het niet voor kunnen rijden,terwijl het andere bedrijf duimen zit te draaien.Ook de opbrengst van ziekenvervoer is bedroevend laag zodat bedrijven niet de moeite nemen om te rijden voor een verzekering of centrale.