Nieuwe subsidieregeling voor duurzame taxi’s in Amsterdam

Standplaats Amsterdam Centraal
Foto: TaxiPro (IJ)

Taxiondernemers in Amsterdam kunnen tot het einde van 2022 een beroep doen op de subsidie die de transitie naar uitstootvrij vervoer moet stimuleren. Ook ondernemers die afstand hebben moeten doen van een duurzaam voertuig gedurende de coronacrisis kunnen hier aanspraak op maken.

Verder lezen?

Abonneer nu!

Maak gebruik van de exclusieve aanbieding.

Bekijk de aanbieding

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.

5 reacties op “Nieuwe subsidieregeling voor duurzame taxi’s in Amsterdam”

Taxi Amsterdam|26.06.21|17:44

Als de gemeente Ams nou is een keer gaat luisteren naar vakmensen in de plaats van mensen die eens in de zoveel tijd dronken een taxi nemen of naar een politicus met een mening die verder helemaal niks weet over de Amsterdamse taxibranche dan komt alles wel goed. Amsterdam staat internationaal gezien gewoon op de kaart of mensen dat nou leuk vinden of niet. Na corona stromen de boekingen met internationale toeristen en zakenlui gewoon weer binnen en als we dan 30 moeten rijden? Ach ja so be it!

Reinder Rustema|26.06.21|11:31

Het is een lot uit de loterij als ik een taxi bestel bij TCA (die anderen durf ik zelfs niet eens aan). Bij TCA gaat het overigens vaak wel goed, behalve die ene keer op oudejaarsavond met 70km/u over de Nassaukade. Maar misschien is dat omdat de verstandige chauffeurs het centrum (of die hele ouderjaarsavond) dan mijden omdat ze geen zin hebben in dronken passagiers. Dat kan ik me goed voorstellen.

Met 30km/u als nieuwe maximumsnelheid verwacht ik dat je dus langere ritten zal hebben, toch?

Taxi Amsterdam|24.06.21|16:12

@reinder goed idee! Laten we beginnen bij de Uber chauffeurs gezien de vele soms dodelijke ongelukken in het verkeer de afgelopen jaren in Amsterdam! En ik krijg zelf veel complimenten over mijn rijgedrag want ik hou me wel aan de maximale toegestane snelheid maar krijg soms ook te horen dat ik langzaam of te rustig rijdt (40 a 50km/u op de Nassau of de Stadhouderskade) op soortgelijke locaties. Dus al doe je het goed dan is het voor sommige klanten (types als jou misschien?) alsnog niet goed!

Reinder Rustema|23.06.21|08:11

Och, had ook Intelligente Snelheids Adaptatie geëist voor de subsidieregeling. Kleine moeite groot plezier. Ik zat een paar jaar geleden op oudejaarsavond (iedereen dronken) in een taxi die 70 reed op de Nassaukade. Terwijl ik had benadrukt geen haast te hebben flitste de stad voorbij. Onbegrijpelijk, je hebt een betalende passagier zonder haast aan boord en dan rij je supersnel zodat hij een minuut minder hoeft te betalen? Verkeersveiligheid? En maar foeteren op die fietsers…

Peter Vriens|22.06.21|13:46

Toch een paar vragen.
Is de stroom die deze voertuigen gaan gebruiken duurzaam opgewekt?
Zo nee, wat is het voordeel dan ?
Taxibedrijven buiten Amsterdam, wat staat hen te wachtten?
Wie gaat dit fraudegevoelige project controleren?