Nieuw beleid Kiwa bij defecte pas: ‘Chauffeur krijgt voordeel van twijfel’
Kiwa kwam afgelopen jaar in een negatief daglicht te staan door een rapport van de Nationale Ombudsman. De oorzaak was de slechte omgang met meldingen over kapotte chauffeurspassen. Inmiddels heeft de instantie een nieuw beleid ingevoerd, waarbij taxichauffeurs coulanter worden behandeld.
Verder lezen?
U hebt het maximumaantal gratis artikelen bereikt voor deze maand. U kunt een abonnement nemen om verder te lezen.
Mijn kaart heeft meerdere malen aangegeven dat hij nagekeken moest worden en werkte niet meer. (Ik rij met taxitronic) vervolgens stop ik me kaart in een BCT en dan doet hij het weer. Dan terug in de taxitronic en klaar dan doet hij het weer voor 6 maanden
@ Kiwa. “Wij leveren kaarten die voldoen aan alle specificaties die de wetgeving hieraan stelt.
Welke specificatie’s ?
Duurzaamheid, valt dit er ook onder?
Wat meer duidelijkheid is welkom.
De BCT met Kiwa kaart heeft geen enkel uitgangspunt / doel bereikt.
Ondernemers 10 jaar veel geld gekost.
Kaart en BCT moet aan onzinnige veiligheid eisen voldoen, daarom duur.
Een BCT/kaart, die handmatig van data voorzien is; deze data kan onbetrouwbaar zijn.
Wat kan de rechter met onbetrouwbare data uit een beveiligde kaart/BCT,.. Niets.
Veiligheid, het stokpaardje van ILT, was niet in het geding, met komst bct ook niet verbeterd.
Nieuw beleid Overheid? Stop deze nutteloze melkkoe.